Ανησυχείς τι γίνονται τα προσωπικά σου δεδομένα ή τι μπορεί να συμβεί σε κάθε Like ή Share; Σίγουρα δεν είσαι ο μόνος άνθρωπος που ανησυχεί για την κακή χρήση των συγκεκριμένων πληροφοριών και σίγουρα -ένεκα εμείς είμαστε οι μονίμως απαισιόδοξοι- οι κανονισμοί όπως ο διάσημος GDPR δεν αρκούν από μόνοι τους.
Με άλλα λόγια, καλές και άγιες οι νομοθετικές παρεμβάσεις αλλά αν δεν βάλεις το χέρι σου και εσύ, τα δεδομένα για τα οποία τόσο ανησυχείς μπορεί να γίνουν φέιγ βολάν από τη μια στιγμή στην άλλη. Το ενδιαφέρον σε αυτή την ιστορία είναι ότι ο πρώτος υπαίτιος για αυτές τις διαρροές δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον ανησυχούντα. Ουπς!
Μια έρευνα της Blue Fountain Media κατέληξε στο προφανές συμπέρασμα ότι το 90% των ανθρώπων ανησυχεί για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων όταν βρίσκεται online. Όμως, το 60% κατεβάζει και εγκαθιστά εφαρμογές στις συσκευές του χωρίς να ρίχνει ούτε μια ματιά στους όρους και τις προϋποθέσεις και ένα επιπλέον 20% προχωρά στην εγκατάσταση των εφαρμογών ακόμα και όταν αυτοί οι όροι δεν του αρέσουν!
Επίσης, ενώ το περίπου 30% έλεγε πως θα διέγραφε μια εφαρμογή που θα κατέγραφε τις συνήθειές τους, το 50% απάντησε πως θα έπαιρνε το συγκεκρμένο μέτρο μόνο αν δεν του άρεσε η εφαρμογή!
Αλλά πάντα πρέπει να φταίει κάποιος άλλος και έτσι οι χρήστες δεν εμπιστεύονται τις τράπεζες και τους κυβερνητικούς οργανισμούς για το ποια χρήση κάνουν στα (ή με τα) προσωπικά τους δεδομένα. Επίσης, μόλις το 6% εμπιστεύεται εταιρείες που προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, 4% εμπιστεύεται τα κοινωνικά δίκτυα και 3% τις υπηρεσίες αναζήτησης.
Αυτά τα ποσοστά δείχνουν πρώτα πρώτα πως οι εταιρείες έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των χρηστών, οι οποίοι όπως φαίνεται αναπτύσσουν σχέσεις αγάπης-μίσους ή απρόθυμης συνεργασίας με τις σύγχρονες online εταιρείες. Δείχνει επίσης πως η συντριπτική πλειονότητα σπεύδει να πατήσει “Συμφωνώ” στους όρους χρήσης χωρίς να έχει ρίξει ούτε καν μια ματιά σε αυτούς τους όρους. Πάμε γυρεύοντας κάποιες φορές…
Σχόλια