Στη νέα Mercedes-Benz A Class η τεχνολογία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο

Στη νέα Mercedes-Benz A Class η τεχνολογία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο

Πιθανότατα θα έχεις ακούσει ήδη ότι κυκλοφόρησε ήδη και στην ελληνική αγορά η νέα Mercedes-Benz A Class. Αν είναι λάτρης της αυτοκίνησης θα έχεις διαβάσει ήδη τα αποθεωτικά σχόλια των δημοσιογράφων αυτοκινήτου, στο εξωτερικό και την Ελλάδα, που είχαν ήδη την ευκαιρία να την οδηγήσουν (δες στο gocar ένα χαρακτηριστικό δείγμα). Όχι τυχαία, άλλωστε και το Mercedes-Benz A Class δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο, δεν είναι απλά ένα ακόμα από τη γκάμα της γερμανικής εταιρείας.

Με το δίκιο σου ίσως να αναρωτηθείς γιατί ένα site τεχνολογίας να ασχοληθεί με το λανσάρισμα ενός νέου αυτοκινήτου. Σου είπαμε ακριβώς πριν ότι η A Class δεν είναι ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Στη νέα Mercedes-Benz A Class η τεχνολογία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, πολύ μεγαλύτερο από αυτόν που θα περίμενες. Και μάλιστα πρωταγωνιστεί με έναν τρόπο που μάλλον ανατρέπει όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για το πως οι εταιρείες εισάγουν τις νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητά τους.

Γνωρίζαμε λοιπόν ότι αυτές οι τεχνολογίες έκαναν το ντεμπούτο τους στα ακριβότερα μοντέλα και σταδιακά περνούσαν προς τα κατώτερα στρώματα. Όχι πια. Ή τουλάχιστον όχι πια ως προς το σύνολο. Η Mercedes-Benz διαλέγει την A Class, την πιο προσιτή σειρά αυτοκινήτων της για να εισάγει μερικές εντελώς νέες τεχνολογίες στο κοινό. Για να προσφέρει μια καινούρια εμπειρία στον οδηγό και τους επιβάτες.

Συγκεκριμένα λοιπόν, η Mercedes-Benz A Class είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που χρησιμοποιεί το νέο διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX. Ένα εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων, με το οποίο μπορούν να επικοινωνούν φωνητικά οι επιβάτες, που όσο περισσότερο το ζουν τόσο περισσότερο τους μαθαίνει το σύστημα, λόγω της τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει. Όλα ξεκινούν με μία εντολή «hey Mercedes» (χέι όχι χάι) που «ξεκλειδώνει» το σύστημα και ακολούθως ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν μαζί του για τη λειτουργία του GPS, για τη θερμοκρασία στην καμπίνα, για τη μουσική και για πολλές ακόμα λειτουργίες. Χωρίς λέξεις κλειδιά, χωρίς συγκεκριμένες εντολές. Είτε πεις θέλω να πάω σπίτι μου είτε πήγαινε με σπίτι μου, το σύστημα θα σου εμφανίσει το χάρτη της επιστροφής. Το ίδιο με τη θερμοκρασία. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να του πεις να την ανεβάσει ή να την κατεβάσει, μπορείς να πεις κρυώνω ή ζεσταίνομαι. Και όσο περισσότερο σε «γνωρίζει» τόσο πιο εύκολα θα ικανοποιεί τις ανάγκες σου. Στην παρούσα φάση το MPUX αναγνωρίζει αρκετές από τις ευρωπαϊκές γλώσσες, όχι όμως την ελληνική. Μάλιστα, δεν αναγνωρίζει συγκεκριμένες προφορές της γλώσσας αλλά το σύνολό τους, αφού η γερμανική εταιρεία, δούλεψε πολύ σ’ αυτό το κομμάτι κατά τη φάση ανάπτυξης. Όπως μας είπαν τα στελέχη της εταιρείας, το MPUX θα περάσει σταδιακά και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας (ακολουθούν μερικές εικόνες από το περιβάλλον χρήσης του συστήματος).

Τα ψηφιακά καλούδια της A Class δεν μένουν όμως εκεί. Συνοδεύονται από ένα εντυπωσιακό ενιαίο ταμπλό δύο οθονών (η μία είναι ο πίνακας οργάνων που είναι πλέον αποκλειστικά ψηφιακός) που ξεκινούν από μέγεθος 7 ιντσών (βασική έκδοση) και φτάνουν έως τις  10.25 ίντσες για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης. Μάλιστα, όπως μου ανέφερε ο Γιάννης Καλογερόπουλος, δημοσιογράφος στο gocar.gr, που είχε την ευκαιρία να την οδηγήσει, αν το σημείο που έχεις τοποθετήσει το τιμόνι κρύβει κάποιες πληροφορίες από την οθόνη, έχεις την ευχέρεια να την μετακινήσεις λίγο (χωρίς να μετακινείται το ταμπλό). Επιπλέον, ως μέρος της φιλοσοφίας Intelligent Drive, στη νέα A-Class συναντάμε ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις και για πρώτη φορά περιλαμβάνεται σε όχημα της κατηγορίας. To πακέτο των ψηφιακών τεχνολογιών συμπληρώνεται βεβαίως από το “Mercedes me”, που περιλαμβάνει ένα "πακέτο" ειδικά προσαρμοσμένων στις ανάγκες του χρήστη υπηρεσιών και στο οποίο αναφερθήκαμε αναλυτικά πριν από λίγες ημέρες. 

 

Αλλαγή κουλτούρας

Πάτησε στην εικόνα για μεγέθυνση

Έχουμε πει και στο παρελθόν ότι η συνεχής είσοδος της ψηφιακής τεχνολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί ένα είδος επανάστασης. Μία επανάσταση που πέρα από τις αλλαγές στην εμπειρία που θα προσφέρουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα οδηγήσει και σε ανατροπές εμπορικών και επιχειρηματικών μοντέλων. Σε αλλαγή κουλτούρας. Προφανώς στη διαδικασία αυτή έχει μπει και η Mercedes-Benz και μία τέτοια μικρή ανατροπή είναι και η A Class. Η γερμανική εταιρεία θα μπορούσε να δοκιμάσει αυτές τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες σε κάποιο άλλο πιο ακριβό μοντέλο. Στην S Class, στην CLS, στην GLA κ.α. Όπως ήταν η πεπατημένη όλα τα προηγούμενα χρόνια. Όμως εδώ έρχεται να κολλήσει η παράμετρος της σχέσης του καταναλωτή με την ψηφιακή τεχνολογία. Ποιο είναι το κοινό εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη εξοικείωση με την τεχνολογία; Το νεανικό. Ποιο κοινό μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα ως πρεσβευτής μιας νέας τεχνολογίας; Το νεανικό. Ποιο είναι εκείνο το μοντέλο της Mercedes-Benz που έριξε το μέσο όρο ηλικίας κατά περισσότερο από 10 χρόνια, από γενιά σε γενιά; Η A Class. Έτσι με τη συγκεκριμένη πρόταση η γερμανική εταιρεία προσπαθεί να γεφυρώσει τους δύο αυτούς πόλους. Να αποκτήσει ένα πιο φιλικό προφίλ στις μικρότερες ηλικίες. Ίσως και να κατεβάσει ακόμα περισσότερο το μέσο όρο ηλικίας εκείνων που προτιμούν να αγοράζουν τα αυτοκίνητά της. Κάτοχοι Mercedes που αν μείνουν ευχαριστημένοι από την εμπειρία που είχαν με την A Class είναι πιο εύκολο να προτιμήσουν ως επόμενο αυτοκίνητο ένα άλλο μοντέλο της εταιρείας στο μέλλον.

Το σίγουρο είναι ότι στο συναρπαστικό μέλλον που έρχεται θα δούμε αρκετές, πολύ μεγαλύτερες ανατροπές. Ανατροπές στις οποίες η Mercedes-Benz συνολικά θα διεκδικήσει το δικό της πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,MERCEDES-BENZ A CLASS,MERCEDES BENZ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home