Ανακατατάξεις στα υψηλά στρώματα της κατάταξης των κατασκευαστών smartphones είχαμε στο δεύτερο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της IDC. Η περίοδος αυτή λοιπόν σηματοδοτείται από την άνοδο της Huawei στη δεύτερη θέση της κατάταξης, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Apple, με μερίδιο αγοράς που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της. Συγκεκριμένα, η κινέζικη εταιρεία έπιασε 15,8% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, πουλώντας περισσότερα από 54 εκατομμύρια συσκευές. Η εταιρεία ερευνών σημειώνει την σημαντική αύξηση, η οποία σε επίπεδο έτους φθάνει το 40,9%, η οποία αποδίδεται:
- στην ισχυρή θέση που εξακολουθεί να διατηρεί, αυξάνοντάς την μάλιστα, στην κινέζικη αγορά, όπου το μερίδιό της έφθασε το 27% (επίσης, επίδοση ρεκόρ)
- στο λανσάρισμα της σειράς P20, που ενίσχυσε το προφίλ της εταιρείας στην κατηγορία 600-800 δολαρίων
- στην επιτυχία του brand Honor, που αποτελεί ένα σημαντικό άξονα ανάπτυξης της εταιρείας (η IDC συμπεριλαμβάνει στα αποτελέσματα της Huawei εκείνα της Honor)
Στην πρώτη θέση της κατάταξης εξακολουθούμε να βρίσκουμε τη Samsung. Το μερίδιο αγοράς της εξακολουθεί να βρίσκεται (έστω και οριακά) πάνω από το 20%, όμως παρουσιάζει απώλειες και η IDC στέκεται στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η κορεάτικη εταιρεία, αφού οι πωλήσεις της παρουσιάζουν μία πτώση άνω του 10% σε επίπεδο έτους. Παρά ταύτα θεωρεί ότι στο επόμενο τρίμηνο μπορεί να έχει ένα πλεονέκτημα, καθώς το λανσάρισμα του Note 9 θα γίνει νωρίτερα από ότι συνήθως, κερδίζοντας έτσι επιπλέον μέρες από τα φθινοπωρινά λανσαρίσματα της Apple και άλλων κατασκευαστών.
Όσον αφορά την Apple, η IDC σημειώνει τη μείωση των πωλήσεων σε αριθμό τεμαχίων, η οποία όμως αντισταθμίζεται από την επιτυχία που σημειώνει το iPhone X σε αρκετές αγορές. Ωστόσο, η εταιρεία ερευνών θεωρεί ότι η Apple θα κοιτάξει να επανακτήσει τον «έλεγχο» της αγοράς μέσα στο Φθινόπωρο, όταν και αναμένεται η νέα γενιά του iPhone, που θα φέρει περισσότερες επιλογές σε οθόνη, χαρακτηριστικά και βεβαίως τιμή.
Στην κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών κλείνει με την Xiaomi και την Oppo που καταλαμβάνουν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Η πρώτη διατηρείται στην κορυφή της ινδικής αγοράς και μειώνει την απόστασή της από την πρώτη θέση στην Ινδονησία, ενώ συνολικά οι πωλήσεις της παρουσιάζουν αύξηση κοντά στο 50% (από έτος σε έτος). Η Oppo αν και αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις σε περιοχές που είχε ισχυρό αποτύπωμα (Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία) εμφανίζει τελικά θετικό πρόσημο, χάρη στην ανάπτυξή της στην αγορά της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.
Στο σύνολό της η αγορά των smartphones εμφανίζει στο δεύτερο τρίμηνο του 2018 μία μικρή πτώση, στα επίπεδα του 1,8%. Σε απόλυτους αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε πωλήσεις που άγγιξαν τα 342 εκατομμύρια τεμάχια, τα οποία είναι μειωμένα κατά περισσότερα από 6 εκατομμύρια σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Η μείωση αποδίδεται και πάλι στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ναι μεν εμφανίζονται διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για τη συσκευή τους αλλά ταυτόχρονα διατηρούν αυτή τη συσκευή για περισσότερο διάστημα στα χέρια τους.
Σχόλια