Σημαντική θα είναι η επιβάρυνση των κατασκευαστών smartphone που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά και επιθυμούν να διατηρήσουν προεγκατεστημένες τις εφαρμογές της Google στα τηλέφωνα, καθώς χθεσινό δημοσίευμα του The Verge ανεβάζει το κόστος έως και τα 40 δολάρια ανά συσκευή.
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Μέχρι τώρα ήταν απλά. Όποιος από τους κατασκευαστές ήθελε στο τηλέφωνό του την εφαρμογή για το Play Store έπαιρνε απαραιτήτως και το σύνολο των εφαρμογών της Google (Gmail, Maps, YouTube κ.λπ.) Αυτή όμως η πρακτική, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, θεωρήθηκε καταχρηστική, μονοπωλιακή που παραβίαζε τους όρους ίσου ανταγωνισμού με εταιρείες με παρόμοιες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα το τεράστιο πρόστιμο των 4,34 δισ. ευρώ.
Έτσι η Google αναγκάζεται να αλλάξει το εμπορικό της μοντέλο (εμπορικό είναι αφού κέρδιζε τεράστια ποσά από τη διαφήμιση) και να το κάνει γρήγορα, μήπως και καταφέρει να περιορίσει τις απώλειες μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Το αποτέλεσμα είναι μια πρωτόγνωρη απόφαση (που δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα -όχι όμως με σαφήνεια) σύμφωνα με την οποία ο κατασκευαστής θα επιβαρύνεται χρηματικά εφόσον επιθυμεί να έχει εγκατεστημένες τις δημοφιλείς εφαρμογές της Apple. Η επιβάρυνση αυτή αφορά όλα τα Android smartphones (αλλά και τα tablets) που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Με απλά λόγια, η Samsung και η Huawei (βάλτε όποια άλλη εταιρεία θέλετε στη θέση τους), εφόσον διατηρούν επίσημη δραστηριότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να επιβαρύνονται με την ταρίφα που θα ορίσει η Google για κάθε τηλέφωνο που διανέμεται επίσημα στην Ευρώπη, εφόσον βέβαια οι παραπάνω εταιρείες θέλουν τις εφαρμογές στις συσκευές τους. To αμερικανικό site The Verge κάνει λόγο ότι η χρέωση για κάθε συσκευή θα φθάνει ακόμα και τα 40 δολάρια, με τη χρέωση να είναι κλιμακωτή. Τα 40 δολάρια θα είναι η επιβάρυνση για τις συσκευές με οθόνη που έχει πυκνότητα pixels πάνω από 500ppi, ενώ με 20 δολάρια θα χρεώνονται εκείνες από 400-500ppi και οι κάτω από 400ppi θα χρεώνονται 10 δολάρια. Θα αναρωτηθείς γιατί η χρέωση είναι ανάλογη του δείκτη ppi. Η απάντηση είναι ότι με κάποιο τρόπο αυτό ορίζει σε ένα βαθμό το κόστος των συσκευών, αφού όσο ακριβαίνει μία συσκευή (συνήθως) τόσο μεγαλύτερο δείκτη έχει η οθόνη της.
Στην παρούσα φάση οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή δηλώνουν άγνοια, δεν έχουν δηλαδή επίσημη ενημέρωση, αναγνωρίζοντας βέβαια ότι το θέμα είναι πολύ σημαντικό και για τις ίδιες αλλά και για τον καταναλωτή.
Η Google έχει ανακοινώσει ότι θα εφαρμόσει τη νέα της πολιτική από τις 29 Οκτωβρίου. Λογικά μέχρι τότε θα έχει γνωστοποιήσει με σαφήνεια το πως θα κινηθεί.
Σχόλια