Το 2018 θέτει όλες τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ως η χρονιά της αφύπνισης για τους χρήστες του διαδικτύου (για την ακρίβεια, για τη συντριπτική πλειονότητα των χρηστών) που πλέον αντιλαμβάνονται πως αυτοί αποτελούν το προϊόν στις διάφορες online πλατφόρμες που χρησιμοποιούν.
Η μελέτη ερευνητών της Οξφόρδης που εμφανίστηκε χθες στο προσκήνιο της δημοσιότητας δεν αφήνει αμφιβολίες για την έκταση της παρακολούθησης που πραγματοποιούν οι “μεγάλοι” του διαδικτύου μέσα από τις δωρεάν εφαρμογές που χρησιμοποιεί ο κόσμος στις Android συσκευές του.
Η έρευνα κατέγραψε τη συμπεριφορά σχεδόν ενός εκατ. διαφορετικών εφαρμογών που είναι διαθέσιμες στο Google Play των ΗΠΑ και της Βρετανίας και κατέληξε στο συμπέρασμα πως το 88,44% αυτών στέλνουν στοιχεία για τη χρήση τους πίσω στην Google!
Η οποία Google δεν είναι η μόνη αποδέκτης των μηνυμάτων που στέλνουν οι “φυτεμένοι” trackers. Στο Facebook βλέπουμε να στέλνει πληροφορίες το 42,55% των εφαρμογών, στο Twitter το 33,88% στην Verizon (που έχει πια στην ιδιοκτησία της το Yahoo) το 26,27%, στην Microsoft το 22,75% και στην Amazon το 17,91%.
Ουσιαστικά όλες οι μεγάλες ψηφιακές δυνάμεις παίρνουν ένα μερίδιο από τα δεδομένα που καταγράφουν οι trackers και αυτό είναι άλλο ένα κεράσι στην τούρτα της (παραβιασμένης) ιδιωτικότητας. Όπως παρατηρούν οι ερευνητές, οι εφαρμογές ενημέρωσης και τα παιχνίδια είναι οι μεγαλύτεροι αποστολείς δεδομένων πίσω στις εταιρείες. Αναμενόμενο, θα πεις, αφού οι περισσότεροι άνθρωποι τέτοιου είδους εφαρμογές χρησιμοποιούν. Αν θέλεις να μελαγχολήσεις (και να βρεις μια αφορμή να αρχίσεις να σβήνεις εφαρμογές) η έρευνα είναι διαθέσιμη εδώ.
Σχόλια