Όπως διαβάζουμε στο Business Insider, η έρευνα συγκρίνει τον αριθμό των δυστυχημάτων και των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές πριν και μετά την άφιξη αυτών των υπηρεσιών στις ΗΠΑ, χρησιμοποιώντας δεδομένα από τις αρμόδιες ομοσπονδιακές Αρχές. Σύμφωνα με αυτά, μέχρι το 2010 ο αριθμός των απωλειών από θανατηφόρα τροχαία μειωνόταν συνεχώς για να φτάσουμε σε εκείνη τη χρονιά, όταν και είχαμε ιστορικό χαμηλό με 32.885. Όμως από εκείνη τη χρονιά μέχρι και σήμερα, η πορεία αντιστράφηκε και ο αριθμός των απωλειών συνεχώς ανεβαίνει.
Χρησιμοποιώντας επίσημα στοιχεία οι ερευνητές εξέτασαν το ποσοστό δυστυχημάτων που αντιστοιχεί με το μέσο αριθμό μιλίων που διανύει ένα όχημα. Όπως διαπίστωσαν, το λανσάρισμα αυτών των υπηρεσιών είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης απόστασης, η οποία αποδίδεται κυρίως στις διαδρομές που πραγματοποιούν οι οδηγοί των Uber και Lyft μεταξύ δύο μισθώσεων. Δηλαδή, στις διαδρομές που κάνουν όταν αφήνουν έναν πελάτη και κατευθύνονται να πάρουν τον επόμενο. Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα, η μέση απόσταση μιας τέτοιας διαδρομής στη Νέα Υόρκη είναι 2,8 μίλια. Η αύξηση των μιλίων είχε ως συνέπεια και την αύξηση των δυστυχημάτων.
Όπως μπορούμε πολύ εύκολα να αντιληφθούμε οι Uber και Lyft αντέδρασαν στα συμπεράσματα της μελέτης τα οποία χαρακτηρίζουν λανθασμένα. Σύμμαχοί τους και κάποιοι αναλυτές, οι οποίοι θεωρούν ότι η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη τη σχέση μεταξύ μειωμένου κόστους καυσίμου και αυξημένης οδήγησης (η μείωση στο κόστος του καυσίμου οδηγεί και στην αύξηση των χιλιομέτρων που διανύουν οι οδηγοί). Προσθέτουν ότι τα στοιχεία θέλουν περισσότερη ανάλυση, κάτι που μάλλον είναι και ο στόχος των ίδιων των ερευνητών, οι οποίοι στις δηλώσεις τους στο Business Insider σημειώνουν ότι ίσως ήρθε η ώρα να πραγματοποιηθεί ένας εκτενής διάλογος.
Σχόλια