Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους δεν θα περίμεναν τα αφεντικά της Google να εξελιχθεί η υπόθεση με τις “σκουλικότρυπες” που αποτελούν τον παράδεισον των παιδοφίλων, αλλά φαίνεται πως παρά τις προειδοποιήσεις που είχαν λάβει δεν είχαν δώσει τη δέουσα σημασία.
Τα πράγματα έχουν πάνω κάτω ως εξής:
Το YouTube έχει εξελιχθεί σε χώρο επικοινωνίας παιδοφίλων αλλά και σε προσπάθεια “ψαρέματος” παιδιών και όλα αυτά φαίνεται να έχουν ξεκινήσει από έναν αλγόριθμο ο οποίος με βάση τις αρχικές προτιμήσεις σε οδηγεί σε μία σειρά με βίντεο όπου εμφανίζονται ανήλικα παιδιά, κυρίως κορίτσια. Πολλά από αυτά εμφανίζονται σε γυμναστικές επιδείξεις ή σε μαθήματα γιόγκα και μπαλέτου ή σε προσωπικές τους βιντεοσκοπήσεις όπου μιλάνε για τα προβλήματα των σύγχρονων εφήβων και μπορεί κάποια στιγμή να εμφανιστεί μία υποψία από κοιλιά ή στήθος.
Το Wired Βρετανίας ξεκίνησε την έρευνα και κατέληξε στο συμπέρασμα πως η είσοδος στη σκουλικότρυπα γίνεται με συγκεκριμένες λέξεις, π.χ. μπικίνι (δεν είναι το “μπικίνι” αλλά ας πούμε πως είναι). Όπως συμβαίνει στο YouTube με τη λήξη της προβολής του βίντεο εμφανίζονται προτάσεις για παρόμοια βίντεο και άμα συνεχίσει κανείς στο μονοπάτι εκείνων με βάση το “μπικίνι” αρχίζει από ένα σημείο και μετά να λαμβάνει μέσω του αλγορίθμου μόνο βίντεο με κοριτσάκια. Οι παιδόφιλοι που ακολουθούν τη σκουλικότρυπα συναντιούνται στα σχόλια και ή μαρκάρουν το χρονικό σημείο του βίντεο όπου εμφανίζεται υποψία από τα γεννητικά οργανα ή το στήθος των παιδιών, καθώς και τα χρονικά σημεία όπου τα παιδιά εμφανίζονται σε στάσεις που οι ίδιοι θεωρούν “παράξενες” όπως ένα σπαγκάτο για παράδειγμα.
Τα σχόλια που ανταλλάσσουν σε κοινή θέα περιλαμβάνουν τα συγκεκριμένα χρονικά σημεία, αλλά οι παιδόφιλοι δεν σταματούν εκεί. Ανταλλάσσουν επίσης στοιχεία επικοινωνίας για την ανταλλαγή -κάθε άλλο παρά αθώων- βίντεο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί και διάλογοι με τα παιδιά που έχουν δημοσιεύσει τα βίντεο και τα οποία δεν αντιλαμβάνονται με ποιους μιλούν. Σε μία περίπτωση, ένα κορίτσι ρωτά έναν από τους σχολιαστές τι εννοεί όταν λέει πως βλέποντας το βίντεό της ο ίδιος νιώθει πως “μεγαλώνει”.
Φαίνεται πως το YouTube και η Google είχαν ενημερωθεί κατ’επανάληψη για το πρόβλημα με τις “σκουλικότρυπες”. Το Wired αποκάλυψε πως χάρη στον διαφημιστικό αλγόριθμο πολλά από τα βίντεο που βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των παιδόφιλων είχαν διαφημίσεις από εταιρείες όπως η Nestle ή η Hasbro. Ορισμένες εταιρείες, όπως οι εν λόγω δύο σταματούν ή περιορίζουν δραστικά την προβολή διαφημίσεων στο YouTube μέχρι η ιδιοκτήτρια Google λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Σχόλια