Χτύπα ξύλο τώρα που το μελετάμε αλλά οι μόνες περιπτώσεις που βλέπουμε φορτηγά χωρίς καμπίνες είναι σε τροχαία ατυχήματα σε αυτοκινητοδρόμους (ξαναχτυπάμε ξύλο), αλλά δεν αποκλείεται στο πολύ πολύ κοντινό μέλλον τα βαριά οχήματα χωρίς καμπίνα να είναι κανόνας.
Η Einride έχει σχεδιάσει ένα θηρίο που όταν είναι φορτωμένο φτάνει σε βάρος τους 26 τόνους και το οποίο δεν έχει καμπίνα όχι επειδή ο οδηγός θα πρέπει να παίρνει διαρκώς φρέσκο αέρα αλλά επειδή δεν χρειάζεται οδηγός. Άρα ούτε και καμπίνα και αυτό κάνει την (χμ) μούρη του οχήματος να θυμίζει λίγο το κράνος των Storm troopers από τον Πόλεμο των Άστρων, ενώ μειώνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας.
Χωρίς την ανάγκη παρουσίας οδηγού και με πλήρη ηλεκτροκίνηση το T-pod (αυτό δεν είναι όνομα για φορτηγό) έχει λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60% σε σχέση με ένα ντιζελοκίνητο όχημα και μη νομίζεις πως μιλάμε για ένα φορτηγό που βρίσκεται στο στάδιο πειραμάτων. Το έχει ήδη βάλει σε χρήση η εταιρεία logistics DB Schenker (από τα μεγάλα ονόματα του χώρου), το παράδειγμα της οποίας θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλους όγκους φορτίων.
Το T-Pod είναι ένα αυτόνομο όχημα που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Nvidia Drive (ναι, της γνωστής Nvidia) για την επεξεργασία οπτικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει σε έναν χειριστή που βρίσκεται χιλιόμετρα, ίσως, μακριά από το όχημα να το εποπτεύει και, μάλιστα, ένα χειριστής μπορεί να κοιτά ταυτόχρονα ως και 10 διαφορετικά T-Pod. Ναι, ο οδηγός φορτηγού του μέλλοντος θα κάθεται σε ένα κλιματιζόμενο γραφείο κάπου σε κάποιο κτίριο και θα βλέπει την κίνηση μέσα από τις οθόνες. Δεν ακούγεται και ιδιαίτερα περιπετειώδες εδώ που τα λέμε αλλά ίσως είναι πιο ασφαλές σε σχέση με σήμερα.
Σχόλια