Πράξη έγιναν οι πληροφορίες που ήθελαν το Facebook να ετοιμάζει το δικό του κρυπτονόμισμα με το μεγάλο μπλε δίκτυο να κάνει γνωστές τις απαραίτητες λεπτομέρειες για τα επόμενα σχέδιά του που μαρτυρούν τη διάθεσή του να κινηθεί πιο επιθετικά σε τομείς, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πληρωμές.
Το όνομα που επιλέχτηκε, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής του συγκεκριμένου τομέα, είναι το Libra, με το Facebook να προχωρά στη σύσταση μιας Ένωσης 28 εταίρων (Libra Association) με έδρα τη Γενεύη, η οποία θα ελέγχει το ψηφιακό νόμισμα. Ανάμεσα στους εταίρους αυτούς περιλαμβάνονται μεγάλα ονόματα από διάφορους κλάδους, όπως οι Mastercard και Visa, το Spotify, η PayPal, το eBay Inc, η Uber, η Vodafone, η Andreessen Horowitz. Ονόματα που αν μη τι άλλο μαρτυρούν σε ένα βαθμό τη σημασία της κίνησης στην οποία προχωράει το Facebook, ενώ ο στόχος είναι ο αριθμός των εταίρων να έχει φθάσει τους 100, όταν το Libra είναι διαθέσιμο στο κοινό, δηλαδή στις αρχές του 2020.
Ταυτόχρονα με την Ένωση, το Facebook προχωρά στη σύσταση της θυγατρικής Calibra, που θα προσφέρει ηλεκτρονικά πορτοφόλια για όσους θέλουν να αποταμιεύουν, να αποστέλλουν και να ξοδεύουν τα κρυπτονομίσματα. Η Calibra θα συνδεθεί με τις γνωστές πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων που ελέγχει το Facebook (Messenger και WhatsApp), η βάση χρηστών των οποίων ξεπερνάει το 1 δισ. Ταυτόχρονα, στο ρόλο της θυγατρικής εντάσσεται και η διεξαγωγή ελέγχων συμμόρφωσης στους πελάτες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το κρυπτονόμισμα, με τη χρήση διαδικασιών επαλήθευσης και καταπολέμησης απάτης, αντίστοιχες με εκείνες που πραγματοποιούν οι Τράπεζες.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, οι άνθρωποι του Facebook ανέφεραν ότι η Calibra θα μοιράζεται δεδομένα χρηστών με το μεγάλο μπλε δίκτυο ή με τρίτα μέρη μόνο σε δύο περιπτώσεις: αν έχει τη συγκατάθεση των χρηστών ή αν συντρέχουν λόγοι επιβολής νόμου, δημόσιας ασφάλειας και γενικής λειτουργικότητας του συστήματος. Επιπλέον, όπου διαπιστώνεται περίπτωση εξαπάτησης των χρηστών θα επιστρέφονται τα χρήματα στους πελάτες, σύμφωνα πάντα με τα στελέχη της εταιρείας.
Με το Libra, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, το Facebook ευελπιστεί ότι θα καταστήσει δυνατές τις συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο. Επιπρόσθετα, θα μπορεί να προσφέρει για πρώτη φορά πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε καταναλωτές (π.χ. σε αναπτυσσόμενες αγορές) που δεν χρησιμοποιούν (ή δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν) τις υπηρεσίες των τραπεζών.
Με δεδομένο το βεβαρημένο παρελθόν του Facebook λόγω μιας σειράς σκανδάλων θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το νέο εγχείρημά του δεν θα έχει εύκολο έργο και θα προκαλέσει τις αντιδράσεις από διάφορες πλευρές, όπως οι καταναλωτικές οργανώσεις αλλά και οι ρυθμιστικές αρχές. Ενδιαφέρον έχει η δήλωση εκπροσώπου της Mastercard στο Reuters, που σημειώνει ότι εφόσον το project συναντήσει υπερβολική ρύθμιση δεν θα λανσαριστεί.
Σχόλια