Αν ισχύει δεν είναι πλάκα. Σύμφωνα με τον Τζόνι Ράιαν, υπεύθυνος για θέματα απορρήτου του Brave (περισσότερα για τον Brave σε λίγο) υποστηρίζει πως έχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Google συλλέγει στοιχεία που τα πουλάει σε διαφημιστές μέσω σελίδων που -κατά την καταγγελία- δεν περιείχαν περιεχόμενο.
Η Google απάντησε λέγοντας πως δεν προσφέρει προσωποποιημένες διαφημίσεις και πως πάντοτε φροντίζει να έχει τη συναίνεση των χρηστών.
Πάμε λίγο στον Brave. Πρόκειται για έναν browser που προσπαθεί να μείνει στον αφρό σε μια αγορά που κυριαρχούν βασικά ο Chrome και ο Mozilla. Για να γίνει αυτό, ο Brave έχει το δικό του κρυπτονόμισμα με το οποίο μπορείς να κάνεις πληρωμές. Περισσότερα για όλα αυτά στο site του, brave.com.
Φυσικά ο Chrome είναι ο βασικός ανταγωνιστής του Brave και ο Τζόνι Ράιαν υποστηρίζει πως έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αποδεικνύουν πως η Google υιοθετεί παράτυπες πρακτικές συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων μέσω κενών σελίδων. Μάλιστα επικαλείται έρευνα στην οποία μετείχε δείγμα αποτελούμενο από εκατοντάδες χρήστες που επίσης αποδεικνύει τα λεγόμενά του.
Ο Ράιαν έχει υποβάλει καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων στην Ιρλανδία που έχει ξεκινήσει σχετική έρευνα. Αν (λέμε, αν) η Google κριθεί ένοχη το πρόστιμο -λόγω GDPR- αναμένεται να είναι βαρύτατο αλλά μέχρι τότε έχουμε καιρό.
Σχόλια