Στην καθημερινότητα των Ελλήνων έχουν μπει για τα καλά τα smartphones. Κάτι που μάλλον είναι προφανές αλλά το δείχνουν πλέον και οι έρευνες, όπως μία τελευταία από τη GfK. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, το ποσοστό διείσδυσης των smartphones ανέρχεται στο 15%. Το ποσοστό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, αλλά αν σκεφτείτε ότι αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες, τότε γίνεται σαφώς πιο ενδιαφέρον.
Η GfK αναφέρει ότι ο παράγοντας «εμπειρία κατά τη χρήση» αποκτά αυξανόμενη βαρύτητα και το νέο, αποφασιστικό στοιχείο είναι το λειτουργικό σύστημα και οι αντιλήψεις των καταναλωτών για τα διάφορα συστήματα. Σημαντική είναι επίσης η διαθεσιμότητα εφαρμογών και η ευκολία στο “κατέβασμά” τους.
Η κύρια χρήση του smartphone είναι η πρόσβαση στο Διαδίκτυο με 63% (71% στους άνδρες και 47% στις γυναίκες) και ακολουθεί το «κατέβασμα» εφαρμογών με 34%.
Όσον αφορά τα μερίδια, η Nokia κατέχει την πρώτη θέση όσον αφορά στη διείσδυση με βάση το ποσοστό των κατόχων smartphones και όχι το μερίδιο πωλήσεων, όταν ιδιαίτερα ισχυρή στις ηλικίες 35-44 ετών. Ακολουθεί η Sony Ericsson που έχει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά στις πιο μικρές ηλικίες, ενώ πιο κάτω είναι η Apple με το iPhone.
Παρά πάντως το αυξημένο ενδιαφέρον για τα smartphones, το 40% του συνολικού πληθυσμού δεν γνωρίζει κάποιο λειτουργικό σύστημα κινητού τηλεφώνου. Επιπλέον, το 34% των κατόχων smartphone δε γνωρίζει ποιο λειτουργικό σύστημα έχει το κινητό του (ή δε θυμάται να το πει).
Αξιοσημείωτο είναι το ότι το πιο γνωστό λειτουργικό σύστημα είναι το Android της Google με 24%, ενώ ακολουθεί σε αρκετά απόσταση το Apple iOS με 15%. Όσο για το Symbian της Nokia μόλις το 11% το γνωρίζει παρά την πρωτιά της φινλανδικής εταιρείας στη συνολική διείσδυση smartphones στην ελληνική αγορά.
Σχόλια