Η πρώτη ελληνική Τράπεζα που θα προσφέρει την ευχέρεια στους Έλληνες πολίτες να ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό από το κινητό τους, εύκολα και σε λίγα λεπτά είναι η Εθνική Τράπεζα. Υιοθετώντας τις πρακτικές που έχουμε δει από τις διεθνείς fintech εταιρείες (όπως π.χ. η Ν26) το άνοιγμα λογαριασμού στην Εθνική Τράπεζα γίνεται απλά με το κατέβασμα της εφαρμογής της τράπεζας για smartphone και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Μέσα σε λίγα λεπτά ο Έλληνας καταναλωτής καταχωρεί τα προσωπικά στοιχεία του και τα επίσημα έγγραφα που του ζητούνται και η διαδικασία ολοκληρώνεται με μία βιντεοκλήση ώστε να επιβεβαιωθεί οριστικά η ταυτότητά του.
Με τη νέα, πλήρως ψηφιακή μέθοδο ανοίγματος λογαριασμού, ο καταναλωτής αποφεύγει την ταλαιπωρία της επίσκεψης σε ένα κατάστημα και σε μόλις μερικά λεπτά έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία και έχει ανοίξει το λογαριασμό που επιθυμεί. Το άνοιγμα λογαριασμού από το smartphone θα είναι διαθέσιμο από την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου, με την αναβάθμιση της υπάρχουσας εφαρμογής για iOS και Android και στόχος της Τράπεζας είναι μέσα στο 2020 να έχουν χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη υπηρεσία 40.000 έως 50.000 νέοι πελάτες.
Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες από την Εθνική Τράπεζα
Το άνοιγμα λογαριασμού από το κινητό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της νέας ψηφιακής στρατηγικής της Εθνικής Τράπεζας, που περιλαμβάνει επιπλέον μερικές ακόμα νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, οι νέες λύσεις είναι:
Online αγορά τραπεζικών προϊόντων - Οι πελάτες της Εθνικής Τράπεζας μπορούν να αποκτήσουν online τραπεζικά προϊόντα ηλεκτρονικά, χωρίς να επισκεφθούν το κατάστημα. όπως χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες και προθεσμιακό λογαριασμό, μέσω του Internet Banking και Mobile Banking. Σύντομα επίσης θα υπάρξει η δυνατότητα απόκτησης πιστωτικής κάρτας κι online αίτησης και προέγκρισης στεγαστικού δανείου μέσω του Internet Banking της Τράπεζας.
Mobile Banking που λειτουργεί ως προσωπικός βοηθός για τα οικονομικά - Η νέα εφαρμογή Mobile Banking της Εθνικής Τράπεζας έχει μετεξελιχθεί από ένα απλό κανάλι πληροφόρησης και πραγματοποίησης συναλλαγών σε έναν προσωπικό βοηθό που επιτρέπει στο χρήστη να διαχειρίζεται εύκολα τα μηνιαία έξοδά του, να βλέπει συγκεντρωμένες όλες τους τις συναλλαγές και να έχει καλύτερο έλεγχο των οικονομικών του, με νέες δυνατότητες, όπως οι άμεσες ειδοποιήσεις και η διαχείριση οικονομικών. Επιπλέον, μέσω του νέου mobile banking, οι πελάτες της Τράπεζας μπορούν να διαχειρίζονται άμεσα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας των χρεωστικών τους καρτών, για παράδειγμα «πάγωμα» κάρτας ή συγκεκριμένων τύπων συναλλαγών και εκ νέου ενεργοποίηση, δήλωση απώλειας-κλοπής και επανέκδοση, διαχείριση ορίων αγορών.
Νέα έκδοση του Internet Banking της Τράπεζας για ιδιώτες και επιχειρήσεις – Το νέο περιβάλλον του Internet Banking έχει σχεδιαστεί με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων, τόσο για ιδιώτες (διαχείριση καρτών, online μεταβολή προσωπικών στοιχείων κ.α.), όσο και για επιχειρήσεις (ανανέωση εταιρικών νομιμοποιήσεων, online εκταμίευση εταιρικών δανείων κ.α.)
Πλατφόρμα Trade Finance - Αποτελεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει τη δυνατότητα στους εταιρικούς πελάτες να διαχειρίζονται το χαρτοφυλάκιο Πληρωμών Εισαγωγών, παρακολούθηση εισπράξεων Εξαγωγών, Ενέγγυων Πιστώσεων, Εγγυητικών Επιστολών και να αιτούνται χρηματοδότηση των απαιτήσεων ή υποχρεώσεών τους. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, από ομίλους έως μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
«Απαραίτητη η σωστή ψηφιακή στρατηγική»
Όλες οι παραπάνω ενέργειες αποτελούν εκφάνσεις της νέας στρατηγικής της Εθνικής Τράπεζας, που έχει ως στόχο να αξιοποιήσει τα σύγχρονα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας. Όπως σημείωσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, «η σωστή ψηφιακή στρατηγική των Τραπεζών είναι απαραίτητη για να διατηρήσουν την παρουσία τους στο μέλλον», ενώ πρόσθεσε ότι τα νέα προϊόντα που παρουσιάστηκαν σήμερα έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη.
Σε αντίστοιχο κλίμα ήταν και η τοποθέτηση της Χριστίνας Θεοφιλίδη, Γενικής Διευθύντριας Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας, η οποία σημείωσε ότι η σχέση με τον πελάτη αποτελεί την περιουσία της Τράπεζας. «Η νέα ψηφιακή πρόταση της Εθνικής Τράπεζας έχει τον πελάτη στο επίκεντρο» πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι η Τράπεζα εξελίσσεται από πάροχος προϊόντων σε πάροχος εμπειριών. «Θέλουμε οι λύσεις μας να είναι μέρος τη καθημερινότητας των πελατών» κατέληξε.
Μάλιστα, αυτή η πρόθεση να γίνει πιο στενή η σχέση πελάτη και Τράπεζας θα πάρει μέσα στο 2020 και μία ακόμη μορφή. Όπως ανακοίνωσε ο Δημήτρης Πλέσσας, Διευθυντής Digital Business, η Εθνική Τράπεζα θα προχωρήσει στην υλοποίηση μιας ακόμα online πλατφόρμας (community) στην οποία οι πελάτες μπορούν να καταθέτουν προτάσεις, σχόλια και παρατηρήσεις για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της Τράπεζας.
Σχόλια