Της αρέσουν της Κομισιόν τα μεγάλα λόγια όπως φαίνεται και η Νέα Συμφωνία για τους Καταναλωτές το δείχνει με σαφήνεια αυτό. Αλλά πέρα από τα θέματα που αφορούν το φαίνεσθαι υπάρχει και ουσία. Η νέα οδηγία για την προστασία των καταναλωτών στην Ε.Ε. έχει αρκετές ρυθμίσεις που σε ενδιαφέρουν και να ποιες είναι αυτές:
Διαφάνεια στις διαδικτυακές αγορές: Πολλές φορές δεν ξέρεις αν αγοράζεις από έναν έμπορο ή από έναν ιδιώτη. Στη δεύτερη περίπτωση δεν σε καλύπτουν οι διατάξεις περί εγγύησης οπότε μπορεί να μπλέξεις. Με το νέο πλαίσιο, πριν προχωρήσεις σε μία αγορά θα γνωρίζεις με σαφήνεια αν ο πωλητής είναι επιχείρηση (άρα θα σου προσφέρει εγγύηση) ή ιδιώτης.
Δικαιώματα για τις "δωρεάν" υπηρεσίες: Ξέρεις πως δεν πληρώνεις με χρήματα στο Facebook ή σε κάποια εφαρμογή γνωριμιών, αλλά "πληρώνεις" με τα προσωπικά σου δεδομένα. Τώρα θα μπορείς να διαγράψεις τον λογαριασμό σου σε 14 ημέρες χωρίς να δίνεις εξηγήσεις (σαν να ακυρώνεις μια κανονική αγορά), ενώ ο πάροχος της υπηρεσίας θα πρέπει να σου δίνει λεπτομερείς πληροφορίες για το τι ακριβώς προσφέρει και υπό ποιους όρους. Το αν θα τους διαβάσεις είναι δικό σου θέμα.
Διαφάνεια στην κατάταξη: Πολλές φορές λαμβάνεις αποτελέσματα αναζήτησης (για παράδειγμα σε μια διαδικτυακή εφαρμογή όπου ψάχνεις για κατάλυμα) με βάση τη σχετικότητα, αλλά το τι στην πραγματικότητα είναι αυτή η σχετικότητα είναι (χμ) κάτι σχετικό. Πλέον οι πλατφόρμες θα πρέπει να σου εξηγούν τα κριτήρια κατάταξης με μεγαλύτερη σαφήνεια.
Διαφάνεια στα σχόλια: Η Ε.Ε.θέλει να βάλει τέλος στο φαινόμενο των ψεύτικων κριτικών αλλά το πώς θα τα καταφέρει είναι άλλο θέμα. Τέλος πάντων, το νέο πλαίσιο ορίζει πως οι πλατφόρμες θα πρέπει να επιτρέπουν την υποβολή σχολίων μόνο από εκείνους που αγόρασαν σχετικό προϊόν ή υπηρεσία.
Απαγόρευση μαζικών προ-αγορών εισιτηρίων: Θέλεις να πας σε μία συναυλία αλλά κάποιος έχει σπεύσει πριν από εσένα και με τη χρήση bots τα αγόρασε όλα. Αναγκαστικά, μέχρι σήμερα, θα έπρεπε να βάλεις το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη, ώστε να προμηθευτείς το εισιτήριο από τον πονηρό που σε πρόλαβε. Πλέον, η πρακτική της μαζικής αγοράς εισιτηρίων με τη χρήση bots θα απαγορεύεται.
Προβλέψεις για αποζημίωση: Αν αγοράσεις μια υπηρεσία online και αυτή δεν είναι διαθέσιμη όταν τη ζητήσεις θα μπορείς να ζητήσεις αποζημίωση.
Εχει και άλλα πολλά που θα τα δεις εδώ, στα αγγλικά.
Σχόλια