Η κοινή έρευνα που πραγματοποίησαν τα sites Motherboard και PCMag και αποκάλυψε ότι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το γνωστό antivirus Avast πωλούσε τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (μέσω της θυγατρικής Jumpshot) σε τρίτες εταιρείες άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» για την εταιρεία. Ειδικότερα, από τη στιγμή που έγινε γνωστή η έρευνα η τιμή της μετοχής της εταιρείας παρουσιάζει εντυπωσιακή πτώση, η οποία συγκεντρωτικά για όλη την τρέχουσα εβδομάδα αγγίζει μέχρι στιγμής το 25%.
Όμως, οι συνέπειες δεν περιορίζονται στη χρηματιστηριακή αγορά, με την Avast να ανακοινώνει σήμερα ότι «βγάζει από την πρίζα» την Jumpshot, μια απόφαση με άμεση εφαρμογή. Μια απόφαση που σύμφωνα με τον Ondrej Vlcek, επικεφαλής της εταιρείας (υπογράφει σημείωμα στο blog της Avast) είναι περισσότερο αποτέλεσμα της επαναξιολόγησης όλων των τμημάτων της εταιρείας (που ξεκίνησε πριν από 7 μήνες, όταν ανέλαβε ο ίδιος τα ηνία), η οποία ανέδειξε ότι «η λειτουργία της Jumpshot δεν ευθυγραμμίζεται με τις προτεραιότητες της μητρικής για την προστασία της ιδιωτικής ζωής». Ταυτόχρονα, στο ίδιο σημείωμα o Ondrej Vlcek προειδοποιεί ότι η απόφαση αυτή θα επηρεάσει εκατοντάδες υπαλλήλους της εταιρείας, χωρίς όμως να μπαίνει σε λεπτομέρειες για τον αριθμό αλλά και τις θέσεις που θα επηρεαστούν.
Η υπόθεση της πώλησης προσωπικών δεδομένων
Σύμφωνα με την έρευνα των Motherboard και PCMag, η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Jumpshot πουλούσε σε πλήθος τρίτων εταιρειών μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών που χρησιμοποιούσαν το antivirus της Avast. Τα δεδομένα αφορούσαν σχεδόν το σύνολο της online συμπεριφοράς των χρηστών και ανάμεσα στους πελάτες της Jumpshot βρίσκουμε ονόματα, όπως η Google, η TripAdvisor, η Expedia, η Intel, αλλά και άλλες όπως η Revlon ή διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες αποκτούσαν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα έναντι εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Jumpshot ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2015 ως θυγατρική εταιρεία της Avast, με αντικείμενο την ανάλυση των online συνηθειών των καταναλωτών. Σύμφωνα με την περιγραφή στο site της εταιρείας η ανάλυση βασίζεται στις μετρήσεις σε περισσότερες από 150 μεγάλες online πλατφόρμες (Amazon, Google, Netflix κ.α) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις αναζητήσεις, τα μοτίβα συμπεριφοράς αγορών και κλικς των χρηστών.
Σχόλια