Χθες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 1ου Συνεδρίου για Smartphones & Mobile Apps. Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Smartpress στο Divani Caravel. Η είδηση, βέβαια δεν είναι ότι η Smartpress διοργάνωσε ένα ακόμα συνέδριο, ούτε η παρέλαση των διαφόρων αριθμών και δεικτών που έγιναν κατά το πρώτο μισό της ημέρας, από τους μεγάλους κατασκευαστές, όπως η Apple, η Google και η Microsoft. Δείκτες με τους οποίους, η εκάστοτε εταιρεία προσπάθησε να μας πείσει ότι η δική της πλατφόρμα έχει την μεγαλύτερη διείσδυση, ή την μεγαλύτερη ευκολία ανάπτυξης εφαρμογών ή είναι η ποιο καινότομα σε σχέση με τις υπόλοιπες.
Οι ειδήσεις και πιθανά ο λόγος που μπορεί να χαρακτηριστεί πετυχημένο το χθεσινό συνέδριο βρισκόταν σε δύο γεγονότα. Το πρώτο γεγονός αναφέρεται στο ότι αναμεσα στο ακροατήριο βρέθηκαν πολλά νέα και φρέσκα πρόσωπα. Σημαντικό αν αναλογιστεί κάποιος ότι συζητάμε για έναν χώρο που θέλει out of the box thinking, και σίγουρα αναζητά την φρέσκια πνοή.
Εμφανίστηκαν εταιρείες στο προσκήνιο, μικρές αλλά με διάθεση για καινοτομία, με ανάπτυξη εφαρμογών για iPad (πραγματικά είχε την τιμητική του από όλες τις πλευρές), iPhones και Android. Μικρές ομάδες από developers που έχουν φτιάξει από εφαρμογές εξιστόρησης παιδικών ιστορίων, όπως γνωστών μύθων του Αισώπου, έως εκμάθησης των παιδιών, γραφής πάνω σε μια touch screen (ναι, πλέον τα παιδιά μας θα μαθαίνουν πρώτα γραφή στο iPad και μετά με κανονικό στυλό).
Το δεύτερο γεγονός είναι η τελευταία ενότητα της ημέρας, με τίτλο “show me the money”, που ήρθε στην λογική πως μπορούμε να μετατρέψουμε το application development σε business, ή ακόμα καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε το fun element που πρέπει να χαρακτηρίζει αυτή την διαδικασία για να δημιουργήσουμε υπεραξία.
Κάποια ποσοτικά στοιχεία που εκφράστηκαν, από την Focus Bari, είναι ότι πλέον το 94% των Ελλήνων κατέχουν, τουλάχιστον ένα κινητό, σε αντίθεση με το μόλις 86% που έχουν πρόσβαση σε σταθερή γραμμή. Στην συνέχεια, σύμφωνα με την Gartner, αναφέρθηκε η εκτίμηση ότι ο τζίρος των mobile apps, για το 2011, θα ξεπεράσει τα 15.1 δις δολάρια. Και όλα αυτά με την διατήρηση του trend, ότι το 81% των χρηστών επιλέγουν να κατεβάζουν δωρεάν εφαρμογές. Διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά ότι τα σκήπτρα τα διατηρεί η Apple, που είχε κάνει και το άνοιγμα αυτής της αγοράς το 2008, αλλά συνάμα το android παρουσιάζει τον υψηλότερο ρυθμό διείσδυσης.
Τα ποσοτικά στοιχεία έδιναν και έπαιρναν, μέχρι που επισημάνθηκε από τον κ. Δ. Τσίγκο (Πρόεδρο της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών - YES) ένα ποιοτικό στοιχείο της επιχειρηματικότητας και μάλιστα σε κόντρα των καιρών που δείχνουν την Ελλάδα να καταρρέει. Η αναφορά είχε να κάνει με εταιρείες που καινοτομούν, δημιουργούν και πουλάνε τεχνογνωσία στο διεθνές στερέωμα. Μάλιστα κάποιες από αυτές θεωρούνται πλέον global leaders στο αντικείμενο τους.
Αυτό το σχόλιο αποτέλεσε και το έναυσμα σκέψης, αλλά συζήτησης ουσίας και ανταλλαγής απόψεων. Γιατί στο τέλος της ημέρας, χρήματα φαίνεται τελικά να υπάρχουν… υπό προϋποθέσεις. Χρειάζεται μια ομάδα από developers, designers ή marketeers να σκεφτούν καινότομα με γνώμωνα την διεθνή ή τουλάχιστον την Ευρωπαϊκή αγορά.
Δανειζόμενος μια φράση που είχε πει σε μια παρουσίαση του, ο πρωην Δ/νων Σύμβουλος της Google, Ερικ Σμιντ, “Mobile First”. Το εργαλείο που ονομάζεται Internet, και το alter ego μας, που ονομάζεται πλέον smartphone, μας δίνει την δυνατότητα να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε globally.
Σχόλια