Κορωνοϊός και ηλεκτρονικό εμπόριο: η πρώτη έρευνα στην Ελλάδα

Κορωνοϊός και ηλεκτρονικό εμπόριο: η πρώτη έρευνα στην Ελλάδα

Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) την προηγούμενη εβδομάδα σε 307 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο.

Ειδικότερα, το 92% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι η δραστηριότητά τους επηρεάστηκε ήδη από την εξάπλωση της πανδημίας, με το 74% αυτών να δηλώνουν ότι οι παραγγελίες των πελατών έχουν μειωθεί και μόλις το 15% να δέχονται περισσότερες παραγγελίες.

Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο από τις νέες συνθήκες, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί, είναι εκείνοι των ειδών μόδας, των αθλητικών ειδών, των κοσμημάτων, των ειδών σπιτιού αλλά και των λευκών συσκευών. Αντίθετα, θετική πορεία διαπιστώνεται στους κλάδους των τροφίμων/σούπερ μάρκετ, του φαρμακείου αλλά και του βιβλίου, όπως και του παιχνιδιού.

Μερικά από τα πιο σημαντικά προβλήματα που διαπιστώνουν οι εταιρείες στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου αυτό το διάστημα αφορούν τις καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπής προμηθειών (42%), τις καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών/courier (31%), όπως επίσης και θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των εργαζομένων (27%).

Ειδικότερα, για τη σχέση τους με τις αγορές του εξωτερικού, είτε σε επίπεδο προμήθειας είτε σε επίπεδο πώλησης προϊόντων, το 22% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πώληση εκτός συνόρων, με κύρια σημεία την Ευρώπη και πιο ειδικά την Ιταλία και την Κύπρο, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων 48% αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων, κυρίως στην Ευρώπη (ακόμα πιο ειδικά και πάλι η Ιταλία) αλλά και στην Κίνα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις των εταιρειών για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού για όλη τη χρονιά, με το 84% να εκτιμά ότι θα δει τις πωλήσεις τους να κινούνται αρνητικά και το 79% να αναμένει μείωση κερδοφορίας λόγω των χαμηλότερων πωλήσεων. Στον αντίποδα, μόνο το 3% των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξουν συνέπειες.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,E-COMMERCE,ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home