Στο 800% η αύξηση των online παραγγελιών στα super markets τις ημέρες του κορωνοϊού

Στο 800% η αύξηση των online παραγγελιών στα super markets τις ημέρες του κορωνοϊού

Οκτώ έως και δέκα φορές πάνω κινείται ο όγκος των online παραγγελιών στα super markets τις ημέρες του εγκλεισμού των πολιτών λόγω του κορωνοϊού, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών, που αποτυπώνει την αυξημένη ζήτηση που έχει ο συγκεκριμένος κλάδος αυτήν την περίοδο.

Όπως σημειώνει η έρευνα, 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει έστω και μία φορά online το τελευταίο διάστημα, ποσοστό που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερος από το 1% που ήταν το 2019. Την αύξηση αυτή ήταν, όπως δείχνουν τα ευρήματα, απροετοίμαστα να τη διαχειριστούν τα online super markets, με το δείκτη ικανοποίησης πελατών να διαμορφώνεται μόλις στο 35% (αρκετά μικρότερος από άλλες δημοφιλείς κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου), που σε ένα μεγάλο βαθμό διαμορφώνεται λόγω των προβλημάτων στους χρόνους παράδοσης.

Μόλις 1 στους 5 καταναλωτές δηλώνει ότι είναι ικανοποιημένος σ’ αυτό το πεδίο, ενώ 1 στους 3 από την διαθεσιμότητα των προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, ως θετικά στοιχεία αξιολογούνται οι τρόποι πληρωμής (68%), το προσεγμένο προσωπικό παράδοσης (49%), το σωστό πακετάρισμα των προϊόντων (47%), η ποικιλία προϊόντων (45%), η καθαριότητα και σωστή φύλαξη των φρέσκων προϊόντων (44%). Συμπερασματικά, η έρευνα αξιολογεί ως ικανοποιητική την επίδοση των online super markets, σύμφωνα πάντα με τις βίαιες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώθηκαν, εκτιμώντας ότι η εμπειρία και η τεχνογνωσία που αποκτούν θα τα βοηθήσει να βελτιωθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα.

 

Διπλασιάστηκαν οι online καταναλωτές

Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν και την αίσθηση του κόσμου αλλά και την προηγούμενη έκθεση του Skroutz.gr για την αύξηση των αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως σημειώνει, το ποσοστό που προχώρησε σε  online αγορά την πρώτη εβδομάδα έφθασε το 44%, από 21% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό για το τελευταίο 10ήμερο του Δεκεμβρίου του 2019. Αντίστοιχα, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες παράδοσης έτοιμου φαγητού επίσης είναι από τις ωφελημένες αυτής της περιόδου, με το 25% να τις χρησιμοποιεί έναντι 13% τον προηγούμενο Δεκέμβριο.

Όπως εκτιμά η έρευνα, η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές, αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση. Πέρα από την νέες ψηφιακές συμπεριφορές έχουν αυξηθεί επίσης κατακόρυφα και οι αγορές τροφίμων από απόσταση, αφού το 10% των πολιτών  έχει παραγγείλει τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ-μάρκετ.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%), μία από τις κορυφαίες προϊοντικές κατηγορίες που αγοράζουν ψηφιακά οι Έλληνες. Η έρευνα σημειώνει ότι «τα υψηλά αυτά ποσοστά σχετίζονται με την πολυετή εμπειρία που έχουν οι πάνω από 8000 Ελληνικές εταιρίες που αξιοποιούν  ψηφιακά κανάλια πώλησης, η υψηλή αξιοπιστία τους σε μία χώρα με χαμηλές υποδομές και δύσκολη γεωγραφία για την παράδοση προϊόντων και οι γενικά υψηλές απαιτήσεις των Ελλήνων on-line καταναλωτών».

SUPER MARKET,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home