Σημαντική αύξηση στις δαπάνες για ψυχαγωγία ή για υπηρεσίες ντελίβερι και μείωση σε υπηρεσίες εστίασης και τουρισμού χαρακτήρισαν την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων πελατών της ψηφιακής τράπεζας Revolut.
Όπως ανακοίνωσε η Revolut, η οποία έχει περισσότερους από 200.000 πελάτες στη χώρα μας, η "καραντίνα" είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ιδιαίτερα στον τομέα της ψυχαγωγίας, μαρτυρώντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν μια διάθεση να αξιοποιήσουν το χρόνο που βρίσκονται σπίτι. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπηρεσίες και προϊόντα, όπως το Steam Games και το Playstation, παρουσίασαν αύξηση συναλλαγών +368% και +184% αντίστοιχα. Επιπλέον, σημαντική αύξηση παρουσιάστηκε σε συνδρομές, όπως της Apple (+31%), Google (+46%) και Netflix (+28%) από την στιγμή που η χώρα μας μπήκε σε καραντίνα.
Λιγότερες επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, αλλά αύξηση στα έξοδα
Σημαντικές αλλαγές είχαμε και στις δαπάνες των καταναλωτών στα super markets, όπου στα φυσικά καταστήματα παρατηρήθηκε μία μείωση του αριθμού των συναλλαγών που πλησίασε το 60%. Ωστόσο, η μέση τιμή της δαπάνης ήταν κατά 25% υψηλότερη σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, στοιχείο που φανερώνει ότι οι κανόνες απομόνωσης και περιορισμού ώθησαν τους Έλληνες να κάνουν τα ψώνια τους λιγότερο συχνά, αλλά να ξοδεύουν περισσότερα χρἠματα.
Στις εταιρείες που έχουν ωφεληθεί αυτήν την περίοδο συμπεριλαμβάνονται και υπηρεσίες delivery, όπως το efood, στο οποίο παρατηρήθηκε μια αύξηση στον αριθμό συναλλαγών που έφθασε το 41%.
Αντίθετη εικόνα για τα καφέ και τα εστιατόρια, που είναι αυτά που υποφέρουν περισσότερο από την επίδραση του νέου κορωνοϊού, με τους Έλληνες πελάτες της Revolut να επισκέπτονται τα καφἐ και τα εστιατόρια της χώρας μέχρι και -55% λιγότερο τον Μάρτιο. Επιχειρήσεις όπως McDonald's (-79%) και Starbucks (-95%) έχουν πληγεί το περισσότερο.
Ακόμα χειρότερη εικόνα για την τουριστική βιομηχανία, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα είναι η Aegean, όπου οι συναλλαγές με κάρτες Revolut έπεσαν κατά 93% το Μάρτιο. Αρνητικά κινήθηκαν και οι υπηρεσίες μεταφορών, όπως η Uber και η Beat, όπου η μείωση έφθασε ακόμα στα επίπεδα - 57% και -46%, αντίστοιχα.
Σχόλια