Ο περιορισμός των Ελλήνων στο σπίτι, ο φόβος της εξάπλωσης του κορωνοϊού και η στροφή στις ψηφιακές λύσεις ώθησαν εκρηκτικά προς τα πάνω τις πωλήσεις των online super markets, όπως αναδεικνύει και μια ακόμα αναλυτική έρευνα, αυτή τη φορά από την Convert Group.
Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της εταιρείας, η αξία των αγορών στα διαδικτυακά σουπερμάρκετ αυξήθηκε τον Μάρτιο κατά 307%, ενώ οι επισκέψεις στα sites τους ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια, επιδόσεις που υποδεικνύουν και την αιτία γιατί τα online super markets πιάστηκαν απροετοίμαστα για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Επιπρόσθετα, όπως σημειώνει η Convert Group, η αγορά ανέμενε (πριν την κρίση του κορωνοϊού) να φθάσει σ' αυτά τα επίπεδα πωλήσεων σε βάθος πενταετίας.
Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου) οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με την αύξηση στην αξία να φθάνει το 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019. Την ίδια εβδομάδα η αύξηση των συναλλαγών έφθασε το 360%, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση στην αξία αναδεικνύει ότι αυξήθηκε σημαντικά και η μέση δαπάνη ανά συναλλαγή.
Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%)], γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους.
Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό "καλάθι του νοικοκυριού" περιέχει σε αξία κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα online super markets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών. Επίσης η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα €101 περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, από €88 περιλαμβανομένου του ΦΠΑ που ήταν το 2019, πράγμα λογικό αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι.
Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που αναπτύχθηκε 169% στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 - 31/3 2020) η αξία αγορών (€) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019. Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών στην περίοδο της καραντίνας, παρατηρούμε ανάπτυξη 1.234% σε αλεύρι και σιμιγδάλι, 614% σε ρύζι και όσπρια, 540% σε καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% σε ζυμαρικά, 468% σε φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% σε κονσέρβες, 436% σε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% σε κατεψυγμένες πίτσες και τέλος, 427% σε χαρτικά είδη καθαρισμού.
Σχόλια