Τα σχέδια του Facebook για τη δημιουργία του δικού του marketplace μπαίνουν σε εφαρμογή, με την πλατφόρμα αλλά και τον ιδρυτή της, Mark Zuckerberg, να ανακοινώνουν τα Facebook shops (Καταστήματα Facebook). Το timing βέβαια δεν είναι τυχαίο. Η καραντίνα, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης εκτίναξαν το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλο τον κόσμο και οι επιχειρήσεις που δεν έχουν τους πόρους για να δημιουργήσουν και να υποστηρίζουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα μείνουν πίσω στη νέα κατάσταση όπως διαμορφώνεται.
Εδώ έρχεται λοιπόν το Facebook, που δημιουργεί τη δική του διαδικτυακή «αγορά», με στόχο βεβαίως να ανταγωνιστεί τόσο τις μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις, όπως το Amazon, αλλά και τις τοπικές, στην περίπτωσή μας, το Public και το Skroutz.
Τι θα προσφέρει το Facebook Shops; Mια νέα πλατφόρμα που θα προσφέρει την ευχέρεια στις μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν το δικό τους online κατάστημα για να εκθέσουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους μέσα από το περιβάλλον του Facebook ή του Instagram. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν δικά τους χρώματα και εικόνες, διαμορφώνοντας το κατάστημα όπως θέλουν και η πρόσβαση από τους χρήστες θα γίνεται μέσα από τις σελίδες που διατηρούν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις στα δύο κοινωνικά δίκτυα, με την επικοινωνία να μπορεί να υλοποιηθεί από τις πλατφόρμες επικοινωνίας, Messenger, Instagram Direct και WhatsApp. Σε επόμενο στάδιο, μέσα από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες θα είναι δυνατή και η έκθεση του προϊοντικού καταλόγου και η πραγματοποίηση αγορών.
Επιπρόσθετα, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προσφέρεται και η δυνατότητα live streams μέσα από τις σελίδες των επιχειρήσεων για την προώθηση των προϊόντων τους. Τέλος, το Facebook σχεδιάζει και πρόγραμμα επιβράβευσης των χρηστών που προχωρούν σε αγορές προϊόντων.
Σχόλια