Έλληνες και media, μια σχέση μίσους

Deasy @ 16.06.2020
Έλληνες και media, μια σχέση μίσους

Οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα μέσα ενημέρωσης και σε ποσοστό 92% μαθαίνουν για όσα συμβαίνουν στον κόσμο από τα online μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα, όσο αντιφατικό και αν ακούγεται όλο αυτό.

Η διαπίστωση δεν είναι δική μας από του Ινστιτούτου Reuters και τη σχετική του έκθεση για το πού οδεύει ο κλάδος των ΜΜΕ γενικώς (και όχι μόνο στη χώρα μας).

Αποκλειστικά από τα κοινωνικά δίκτυα ενημερώνεται το 71%, ενώ από τα έντυπα μέσα ενημερώνεται το 24%. Επίσης, το 11% πληρώνει για συνδρομητικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο σχετικά με την ενημέρωσή του, πράγμα που μας φαίνεται πάρα μα πάρα πολύ υψηλό. Αν σκεφτούμε πως τακτικοί χρήστες είναι γύρω στα 7 με 8 εκατ. κάτοικοι της χώρας μας, θα έπρεπε η «δεξαμενή» των συνδρομητικών υπηρεσιών να περιλαμβάνει γύρω στις 700 με 800.000 χρήστες και είμαστε βέβαιοι πως αν ζητούσαμε πληροφορίες από ειδησεογραφικές πλατφόρμες που προσφέρουν συνδρομητικές υπηρεσίες θα επιβεβαίωναν τις επιφυλάξεις μας.

Επίσης, το 28% δεν εμπιστεύεται συνολικά τα νέα, ενώ μόλις το 21% εμπιστεύεται τις ειδήσεις που διαβάζει στα κοινωνικά δίκτυα. Σαν να ακούγονται λίγο αντιφατικά αυτά τα νούμερα σε σύγκριση με την κυρίαρχη παρουσία των social media στη διάδοση της επικαιρότητας στην Ελλάδα. «Μόλις το 30% εμπιστεύεται τα νέα που οι ίδιοι διαβάζουν και αυτό είναι ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στην έρευνά μας» σχολιάζουν οι συντάκτες της μελέτης του Ινστιτούτου Reuters. Όσο για τα μέσα που εμπιστεύονται περισσότερο οι Έλληνες κάποιοι θα είχαν να κάνουν μερικές αξιόλογες παρατηρήσεις, όπως για παράδειγμα η μεγάλη διαφορά μεταξύ της Καθημερινής και του (ομόσταυλου) Σκάι ή η απουσία διαδικτυακού μέσου που δεν σχετίζεται με κάποιο παραδοσιακό ΜΜΕ, με εξαίρεση το dikaiologitika.gr.

 

Ένα ακόμη εύρημα της φετινής έρευνας που έχει ενδιαφέρον είναι ότι για πρώτη φορά τα smartphones πέρασαν στην πρώτη θέση ως η δημοφιλέστερη συσκευή μέσω της οποίας οι Έλληνες χρήστες ενημερώνονται. Ειδικότερα, το ποσοστό χρήσης των smartphones έφθασε το 68%, ξεπερνώντας κατά έξι μονάδες τον προσωπικό υπολογιστή (62%) και κατά πολλές περισσότερες το tablet (24%).

 

Το σύνολο των ευρημάτων της έρευνας του Ινστούτου Reuters για την ελληνική αγορά μπορείτε να το βρείτε εδώ.

ΜΜΕ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home