Κατά 183% αυξήθηκαν οι online πωλήσεις των super markets και στο τρίτο τρίμηνο του 2020, συνεχίζοντας τις υψηλές πτήσεις που καταγράφει ο κλάδος από το Μάρτιο και έπειτα. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία πωλήσεων που καταγράφει η Convert Group, η οποία εκτιμά ότι ο κλάδος θα κλείσει το 2020 με τζίρο άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ, αξία υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το 2019, όταν οι πωλήσεις έφθασαν τα 46,7 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως σημειώνει στην τελευταία μελέτη της η Convert Group, η ανάπτυξη των online super markets συνέχισε να αναπτύσσεται και στο τρίτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2020) με τους ίδιους ρυθμούς του αμέσως προηγούμενου τριμήνου, περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς το Σεπτέμβριο, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και με +174% συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019.
Ως προς τις προτιμήσεις των καταναλωτών τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν (συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019) αύξηση 254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, 227% σε προϊόντα αρτοποιίας, 217% σε φρέσκα τρόφιμα, 205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, 161% σε ποτά και αναψυκτικά, 135% σε προϊόντα για κατοικίδια και 39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.
Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, πρώτη επιλογή παρέμειναν οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, από τους οποίους προήλθε το 64% των συνολικών παραγγελιών. Όμως δυναμική αύξηση παρατηρείται στις φορητές συσκευές, από τις οποίες προήλθε το 31% των παραγγελιών. Η χρήση των φορητών συσκευών αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο, όταν ο εγκλεισμός αλλά και οι μεγάλες παραγγελίες έστρεψαν τους καταναλωτές περισσότερο προς τις σταθερές συσκευές τους.
Η μελέτη της Convert Group δίνει και στοιχεία για τα marketing κανάλια, σύμφωνα με τα οποία διαπιστώνεται μια πτώση 9 ποσοστιαίων μονάδων στις οργανικές αναζητήσεις οι οποίες έφθασαν το 15%, ποσοστό ίσο με αυτό που σημείωσαν και την ίδια περίοδο το 2019. Η πτώση, σύμφωνα με την εταιρεία, οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: στην επαναφορά των διαφημίσεων Google που κατά την περίοδο της καραντίνας και ιδιαίτερα τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 40% λόγω των προβλημάτων στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και του τεράστιου φόρτου παραγγελιών, αλλά και στην αύξηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών να επιστρέφουν στους λιανεμπόρους της πρώτης τους επιλογής.
Σχόλια