Σε ανοικτή πληγή έχει εξελιχθεί η (δυσ)λειτουργία των εταιρειών ταχυμεταφορών οι οποίες αποδείχθηκαν απροετοίμαστες να διαχειριστούν τον όγκο των ηλεκτρονικών παραγγελιών στο τελευταίο διάστημα.
Με επιχείρημα (ή δικαιολογία) την αυξημένη κίνηση της Black Friday, της Cyber Monday, καθώς και των γιορτών η πλειονότητα των εταιρειών ταχυμεταφορών είτε περικόπτει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της είτε προειδοποιεί για αυξημένους χρόνους παράδοσης. Την ίδια στιγμή στα κοινωνικά δίκτυα είναι δεκάδες οι καταγγελίες καταναλωτών πως δήθεν δεν τους βρήκε ο κούριερ για να παραδώσει την παραγγελία τους. Ουρές σχηματίζονται έξω από τα υποκαταστήματα των εταιρειών ενώ η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που εποπτεύει και τον συγκεκριμένο χώρο περιορίζεται σε συστάσεις και οδηγίες, αφού το ρυθμιστικό πλαίσιο δεν φαίνεται να της δίνει τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων.
Η εικόνα κατάρρευσης που εμφανίζουν οι ταχυμεταφορές δεν αναμένεται να βελτιωθεί στο επόμενο διάστημα, αφού το λιανεμπόριο θα παραμείνει κλειστό έως τις 7 Ιανουαρίου (και βλέπουμε) και η μόνη λύση που δίνει η κυβέρνηση είναι μέσω του Click & Collect (ή όπως θέλει η κυβερνητική ρητορική, “clickaway”).
Φαίνεται ωστόσο πως η κατάσταση αυτή λειτουργεί θετικά για ορισμένους. Η efood, που ήδη από την προηγούμενη καραντίνα επέκτεινε τις δραστηριότητές της λειτουργώντας ως υπηρεσία παράδοσης για καταστήματα της αλυσίδας σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, δημοσίευσε αγγελία ζητώντας 1.500 διανομείς με δικό τους δίκυκλο, οι οποίοι θα προστεθούν στο δίκτυο των 1.000 συνεργαζόμενων διανομέων που λειτουργούν ήδη υπό την «ταμπέλα» της efood στην Αθήνα, τη Θεσσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Η αισιόδοξη ανάγνωση λέει πως το μοντέλο της efood μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά στις περιπτώσεις που το κατάστημα και ο πελάτης βρίσκονται σε σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πολλοί τακτικοί χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου αναφέρουν στο deasy πως παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους όχι από κλασικούς κούριερ εταιρειών ταχυμεταφορών αλλά από ταξί, καθώς ο παραδοσιακός κύκλος εργασιών των αυτοκινητιστών έχει συρρικνωθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα.
Σχόλια