Πολύ κοντά στην επίτευξη του αρχικού στόχου των 200 θέσεων εντός του 2020 για τη στελέχωση του ψηφιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης βρίσκεται η Pfizer, όπως έκανε γνωστό σήμερα η εταιρεία σε online συνέντευξη Τύπου.
Ειδικότερα, τα στελέχη της Pfizer σημείωσαν ότι οι αιτήσεις υποψηφίων για το κέντρο ξεπέρασαν τις 3.000, με το 71% των αιτούντων να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου, ενώ εξίσου σημαντικό είναι ότι το 21% προέρχονταν από Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό. Πρόθεση της αμερικανικής φαρμακευτικής είναι να συνεχίσει την επένδυση στο ψηφιακό κέντρο και την επόμενη χρονιά με νέες προσλήψεις, κάτι που πιθανώς να συμβεί και εντός του 2022.
Οι λόγοι της επιλογής της Θεσσαλονίκης
Όπως σημείωσε ο κ. Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, η επιλογή της πόλης για τη δημιουργία του hub είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, μεταξύ των οποίων οι ισχυρές οικονομικές προοπτικές της χώρας, η Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική για την Καινοτομία, το νέο αναδυόμενο περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων, η δυνατότητα για συνεργασία με τεχνολογικά hubs και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του πληθυσμού. Παράγοντας, που όπως πρόσθεσε οδήγησαν την Ελλάδα στο να βρεθεί στο επίκεντρο σημαντικού αριθμού νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε τη συγκέντρωση ταλέντων του κλάδου της πληροφορικής στην πόλη, τον ρόλο της ως εκπαιδευτικού hub της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 5 μεγάλα πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένου και του μεγαλύτερου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα 9 παγκοσμίου βεληνεκούς ερευνητικά κέντρα.
Μιλώντας για το ελληνικό τεχνολογικό περιβάλλον γενικότερα, ο κ. Gariboldi σημείωσε, ότι το 39% του ενεργού πληθυσμού της Ελλάδας, εργάζεται στον επιστημονικό και τεχνολογικό κλάδο, ποσοστό το οποίο αξιολόγησε ως ικανοποιητικό. «Η Ελλάδα παρέχει πολύ αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα νέο και αναπτυσσόμενο περιβάλλον ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων . Ως αποτέλεσμα αυτών των παραγόντων, η Ελλάδα αποτέλεσε το κέντρο ορισμένων νέων επενδυτικών επιλογών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας, ενώ παράλληλα έχει αυξήσει τις σχετικές με τον τεχνολογικό κλάδο εξαγωγές της, από το 7% (2008) στο 10% (2017).
«Σήμερα, η Ελλάδα συνδυάζει τις εξαιρετικές δεξιότητες των αποφοίτων των πανεπιστημίων, την ανάπτυξη των καινοτόμων επιχειρήσεων και τα υψηλής κατάρτισης ταλέντα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις στην τεχνολογία, όπως το Hub της Pfizer, προσφέρουν μια σημαντική ευκαιρία προκειμένου η χώρα να αντιστρέψει το φαινόμενο του brain drain.
Ο κ. Gariboldi υπογράμμισε ότι το hub θα βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το τοπικό «οικοσύστημα» της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δημιουργήσει συνέργειες και θα αναζητά πιθανές συνεργασίες με κέντρα βιοεπιστημών και τεχνολογίας.
Ο κ. Gariboldi αναφέρθηκε στις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας της Pfizer:
- Το στρατηγικό όραμα ( Μια διεπιστημονική ομάδα ψηφιακής τεχνολογίας με πλήρες σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων παρόμοιο με άλλα παγκόσμια Hubs, Χώρο για καινοτομία, Δεξαμενή Ταλέντων)
- Το μοντέλο λειτουργίας (Ευέλικτη προσέγγιση, Συνεργασία διαφορετικών ομάδων, Συνεργασία επιστημόνων από διαφορετικά Hub)
- To «Οικοσύστημα» (Σύνδεση, Συνεργασία, Εξερεύνηση, Δοκιμή)
Επίσης, πρόσθεσε ότι το hub στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος του παγκόσμιου Ψηφιακού Δικτύου της Pfizer και την υποστηρίζει στην εκπλήρωση του σκοπού της: Καινοτομίες που αλλάζουν τη ζωή των ασθενών.
Προσδιορίζοντας την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει το Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας της Pfizer στην Ελλάδα, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι αυτή βασίζεται στη συνεχή αλληλεπίδραση και στις συνέργειες μεταξύ του Hub της Pfizer και του ελληνικού «οικοσυστήματος». Συνεπώς, το Hub θα διερευνήσει να ενεργοποιήσει και να εμπλέξει μια μεγάλη ποικιλία από συμμετέχοντες που περιλαμβάνει την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον τομέα της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων, το σύστημα υγείας, ασθενείς, ασφαλιστικούς φορείς και την κυβέρνηση, δημιουργώντας σημαντικά οφέλη για όλους τους στρατηγικούς εταίρους:
- Να δημιουργήσει αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους συμμετέχοντες στο «οικοσύστημα»
- Να αντλήσει πληροφόρηση και ιδέες από το «οικοσύστημα»
- Να επιδιώξει στρατηγικές σχέσεις για να αντιμετωπίσει βασικά επιχειρησιακά θέματα
- Να υποστηρίξει τη χρηματοδότηση για καινοτόμες πρωτοβουλίες
- Να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας υγειονομικής περίθαλψης με θετικό αντίκτυπο για τους ασθενείς
- Να συμβάλει στη διαμόρφωση θετικής γνώμης για το Hub και δημιουργία εικόνας πολύ καλού περιβάλλοντος εργασίας για να δουλεύει κάποιος
Σχόλια