Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της στις ελληνικές πόλεις που δραστηριοποιείται φιλοδοξεί να εκμηδενίσει μέχρι το 2025 η Beat, η δημοφιλής εφαρμογή εύρεσης ταξί, μέσα από το νέο σύστημα ανάθεσης διαδρομών και μια σειρά κινήτρων για την αντικατάσταση των οχημάτων.
Ειδικότερα, η Beat ξεκινάει άμεσα να δίνει προτεραιότητα μέσω της εφαρμογής της στα οχήματα μηδενικών ρύπων, ως βασικό κίνητρο προς τους συνεργάτες οδηγούς της, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Παράλληλα, από 2025 και μετά, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η Beat στοχεύει να εγγράφει στην πλατφόρμα της μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.
Τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, μέσω ενός νέου, καινοτόμου συστήματος Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών, το οποίο έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα και θα δοκιμαστεί από τον όμιλο της Free Now, μέλος του οποίου είναι η Βeat, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για ένα σύστημα προτεραιότητας, με πολλαπλούς στόχους:
- Καλύτερη εμπειρία μετακίνησης για τον επιβάτη
- Επιβράβευση, με περισσότερα έσοδα για τον επαγγελματία οδηγό ταξί
- Βιωσιμότητα
Το σύστημα αυτό, μέσω του αλγόριθμού του, θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως την ηλικία και τους ρύπους του οχήματος, το χρόνο αναμονής του επιβάτη, αλλά και τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες του Beat. Έτσι, μεταξύ των κοντινών στον επιβάτη οχημάτων, θα επιλέγεται από την εφαρμογή εκείνο με τους μηδενικούς ή τους λιγότερους δυνατούς ρύπους. Συνοπτικά, η νέα τεχνολογία λαμβάνει υπόψη για την ανάθεση των διαδρομών και τις τρεις βασικές παραμέτρους: επιβάτης, οδηγός και περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Beat o μέσος όρος ηλικίας των ταξί στην Ελλάδα είναι 13 έτη (9 έτη στο δίκτυό της), τα οποία σε ετήσια βάση παράγουν εκπομπές αερίων περίπου 226.000 τόνους CO2. Όγκος που για να αντισταθμιστεί (ως ατμοσφαιρική ρύπανση) απαιτείται να φυτευτεί έκταση δάσους ίση με 1,5 φορά τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας.
Η Βeat έχει το μεγαλύτερο συνεργαζόμενο στόλο ταξί στην Ελλάδα, με πάνω από 8.000 οδηγούς. Η νέα αυτή τεχνολογία μπορεί να μεγιστοποιεί το utilisation (βέλτιστη οικονομική απόδοση & πληρότητα) των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα. Η στρατηγική αυτή στο σύνολό της, εκτός από τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και την ολοένα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των διαδρομών, θα οδηγήσει ταυτόχρονα σε όφελος για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, με αύξηση των εσόδων τους. Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη Βeat και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως.
Ο όμιλος της Free Now προσβλέπει στο αντιστάθμισμα των σημερινών εκπομπών, με τη σταδιακή μείωσή τους μέχρι την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων. Σημειώνεται ότι, συνολικά η Free Now θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Σχόλια