Μακρινό παρελθόν φαντάζουν πλέον οι πωλήσεις του κλάδου των online super markets προ κορωνοϊού, καθώς η αγορά συνεχίζει την αλματώδη ανάπτυξή της και μέσα στο 2021.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Convert Group για το πρώτο εξάμηνο του 2021 η αύξηση στην αξία των πωλήσεων (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020) αγγίζει πλέον το 122% και ανήλθε στα 140,6 εκατομμύρια ευρώ. Σε σύγκριση με την προ covid εποχή (δηλαδή το πρώτο εξάμηνο του 2019) η αξία των πωλήσεων είναι τριπλάσια. Επιπλέον, η Convert Group εκτιμά ότι οι πωλήσεις του κλάδου στο σύνολο του 2021 θα ξεπεράσουν κατά πολύ το προηγούμενο ρεκόρ του κλάδου (2020), που διαμορφώθηκε στα 163,8 εκατομμύρια ευρώ.
Προϊόντα για κατοικίδια στην πρώτη θέση
Πρωταθλήτρια ανάπτυξης αναδεικνύεται η κατηγορία προϊόντων για κατοικίδια, με την αύξηση στις πωλήσεις να διαμορφώνεται στο 192%,, ενώ πολύ σημαντικές επιδόσεις διαπιστώνουμε και σε: προϊόντα αρτοποιίας (+179%), ποτά και αναψυκτικά (+173%), φρέσκα τρόφιμα (+155%), καλλυντικά και είδη περιποίησης (+144%), συσκευασμένα τρόφιμα, κατεψυγμένα τρόφιμα (+143% και +142% αντίστοιχα) κ.α.
Τα στοιχεία μαρτυρούν μια σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ, ποσό που είναι σχεδόν αντίστοιχο με το αγοραστικό καλάθι στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, με το μέσο αριθμό τεμαχίων του καλαθιού να διαμορφώνεται στα 37,5. Σχεδόν 15 από αυτά είναι φρέσκα τρόφιμα.
Πιο εύκολη η πώληση
Ιδιαίτερη αξία για τα super markets έχει ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, ο οποίο συνεχίζει να αυξάνεται και στο πρώτο εξάμηνο του 2021, έχοντας διαμορφωθεί πλέον στο 3,9%. Δηλαδή σχεδόν 4 στους 100 επισκέπτες ενός online super market προχωράει σε αγορά. Ο αντίστοιχος δείκτης ένα χρόνο πριν ήταν λίγο πάνω από το 2,3%.
Εξίσου ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι οι direct επισκέψεις σε online super markets (χωρίς δηλαδή διαδικασία αναζήτησης αλλά με απευθείας πληκτρολόγηση της ηλεκτρονικής διεύθυνσης του site) συνεισέφεραν το 37% της αξίας των πωλήσεων. Ένα χρόνο πριν, στο πρώτο εξάμηνο του 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κάτω από το 30%.
Τέλος, το 71% του συνόλου των online παραγγελιών προέρχονται από laptops και desktops, ενώ η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 11:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
Σχόλια