Η εντυπωσιακή πορεία της Xiaomi κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς σε επίπεδο πωλήσεων συνοδεύεται και από αντίστοιχες οικονομικές επιδόσεις, με την κινεζική εταιρεία να δείχνει ότι έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί πλήρως το κενό που άφησε στην αγορά η Huawei.
Όπως έκανε γνωστό η εταιρεία στο δεύτερο τρίμηνο στο οποίο αναρριχήθηκε στη δεύτερη θέση των κατασκευαστών smartphones, τα έσοδά της από τις πωλήσεις άγγιξαν τα 14 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 64% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η επίδοσή της σε επίπεδο κερδών, με τα προσαρμοσμένα κέρδη να αυξάνονται κατά 87%, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις. Επίδοση που δείχνει ότι η εταιρεία έχει βελτιώσει σημαντικά το περιθώριο κερδών που της προσφέρει ο συγκεκριμένος τομέας.
Όμως τα σχέδια της Xiaomi δεν φαίνεται να σταματούν εδώ, η οποία έχει φιλόδοξα πλάνα στην κατασκευή chip, μειώνοντας την εξάρτησή της από τρίτους κατασκευαστές. Στην παρούσα φάση η κινεζική εταιρεία προμηθεύεται chip κατά κύριο λόγο από την Qualcomm, όμως το πρόβλημα της έλλειψης chip που ταλαιπωρεί την παγκόσμια αγορά την οδηγεί όπως φαίνεται στη δική της παραγωγή. Το συγκεκριμένο πλάνο δεν είναι καινούργιο, καθώς η εταιρεία είχε παρουσιάσει το πρώτο δικό της chip πριν από τέσσερα χρόνια, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Τώρα όμως φαίνεται ότι είναι η στιγμή να επιταχύνει τις προσπάθειές της, καθώς η έλλειψη chip ενδεχομένως να οδηγήσει σε μείωση της παραγωγής smartphones.
Στα σχέδιά της, όπως σημειώνει το Reuters, η Xiaomi ενδεχομένως να βρει σύμμαχο και την κυβέρνηση της Κίνας, για την οποία η βιομηχανία των ημιαγωγών θεωρείται στρατηγική προτεραιότητα. Μέτρα, όπως επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές δείχνουν ότι το Πεκίνο θέλει να αναδείξει εγχώριους πρωταθλητές στο συγκεκριμένο πεδίο και η Xiaomi είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη συγκυρία, διαθέτοντας πλέον περισσότερους από 11.000 άτομα στο τμήμα R&D.
Σειρές προϊόντων Xiaomi και Redmi
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό με επίσημη ανακοίνωση, η Xiaomi προχωρά σε αλλαγή της ονοματοδοσίας των smartphones, από το τρέχον τρίμηνο. Ειδικότερα, η σειρά προϊόντων “Mi” της Xiaomi θα μετονομαστεί σε “Xiaomi”, ενοποιώντας την παγκόσμια παρουσία του brand.
Με την εισαγωγή της νέας ταυτότητας του brand, το μητρικό brand θα στεγάζει δύο ξεχωριστές σειρές προϊόντων:
• Τα προϊόντα Xiaomi, που θα αποτελούν τα premium προϊόντα της εταιρείας
• Tα προϊόντα Redmi, που θα διατίθενται σε πιο προσιτές τιμές και θα απευθύνονται σε ένα νεανικότερο κοινό.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εταιρείας, στόχος της Xiaomi είναι να καταφέρει να αποτελέσει σε βάθος τριετίας τον κορυφαίο κατασκευαστή smartphone στον κόσμο.
Σχόλια