Δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας Luxottica και Facebook για την κατασκευή έξυπνων γυαλιών, η συνεργασία των δύο πλευρών παίρνει σάρκα και οστά με τα γυαλιά Ray-Ban Stories. Τα νέα έξυπνα γυαλιά αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα, σε 20 διαφορετικές επιλογές με την αρχική τιμή τους να έχει οριστεί στα 299 δολάρια.
Τι θα προσφέρουν; Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις τα Ray-Ban Stories επιτρέπουν στους χρήστες να ακούν μουσική ή podcast, να απαντoύν σε τηλεφωνικές κλήσεις, να γράφουν βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων ή να τραβάνε φωτογραφίες και να μοιράζονται τα συγκεκριμένα αρχεία στο Facebook, με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής στην φορητή συσκευή (smartphone ή tablet) που θα έχουν μαζί τους.
Τα Ray-Ban Stories έρχονται να τοποθετηθούν σε μια αγορά που παρά τις αρχικές προσδοκίες δεν έχει καταφέρει να ευδοκιμήσει. Πέντε χρόνια πριν το κοινωνικό δίκτυο Snapchat παρουσίασε τα Spectacles, η κυκλοφορία των οποίων συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ενώ και η Bose έχει παρουσιάσει τη δική της πρόταση, τα Bose Frames, δύο προσπάθειες που για την ώρα δεν έχουν κερδίσει το κοινό. Θα μπορέσει να αλλάξουν την κατάσταση τα Ray-Ban Stories; Φαντάζει δύσκολο, αλλά οι άνθρωποι του Facebook είναι αισιόδοξοι, καθώς ο σχεδιασμός τους δεν ξεφεύγει από την κλασσική και ιδιαίτερα δημοφιλή σειρά γυαλιών Wayfares της Ray-Ban.
Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, το έξυπνα γυαλιά του Facebook διαθέτουν δύο κάμερες 5ΜΡ και δύο ηχεία, τρία μικρόφωνα, επεξεργαστή Snapdragon, υποδοχή φόρτισης USB Type C. Η αυτονομία τους φθάνει τη λήψη 500 φωτογραφιών ή 35 βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων. Για τη χρήση τους ο κάτοχός τους θα πρέπει να κατεβάσει την εφαρμογή Facebook View, την οποία θα πρέπει να συνδέσει και με το λογαριασμό του στο Facebook. Μετά από αυτή τη διαδικασία, όλα τα αρχεία από τα Ray-Ban Stories αποθηκεύονται στην εφαρμογή και από εκεί ο χρήστης μπορεί να τα μοιραστεί στο Facebook.
Τέλος, τα γυαλιά υποστηρίζουν και τον ψηφιακό βοηθό Facebook Assistant, ενώ όπως έγινε γνωστό από την εταιρεία δεν θα υποστηρίζεται το σερβίρισμα διαφημίσεων.
Αν και στην παρούσα φάση δεν υποστηρίζεται κάποια extended reality τεχνολογία (AR, VR), λογικά αυτό θα αποτελέσει το επόμενο βήμα, ίσως σε κάποια επόμενη έκδοση των Ray-Ban Stories. Κάτι που παραδέχτηκε και ο επικεφαλής του Facebook, ο οποίος σημείωσε ότι τα γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για τη μετεξέλιξη ολόκληρης της πλατφόρμας.
Σχόλια