Αν επρόκειτο για τάξη σχολείου οι μαθητές θα λάμβαναν το μήνυμα πως πρέπει να διαβάσουν περισσότερο αλλά τα κοινωνικά δίκτυα υποτίθεται πως είναι ώριμες επιχειρήσεις. Το θέμα είναι πως σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εταιρείες που σε μεγάλο βαθμό λειτουργούν τα καθημερινά μας στέκια στο διαδίκτυο, δεν πήραν ιδιαίτερα καλούς βαθμούς όσον αφορά στην ταχύτητα απομάκρυνσης του περιεχομένου μίσους.
Σύμφωνα με μια προσυμφωνημένη διαδικασία που περιλαμβάνει έναν σχετικό κώδικα δεοντολογίας (ουσιαστικά μιλάμε για μια άσκηση ετοιμότητας), τα κοινωνικά δίκτυα κατάφεραν να αξιολογήσουν μέσα σε 24 ώρες το 81% του περιεχομένου για το οποίο έλαβαν ειδοποίηση πως ίσως να πληρούσε τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί λόγος μίσους.
Η επίδοση μπορεί να ακούγεται θεαματική αλλά είναι χειρότερη από εκείνη του 2020, όταν είχαν καταφέρει να ανταποκριθούν στο 90,4% του περιεχομένου. Από το σύνολο του υλικού που κλήθηκαν να αξιολογήσουν διαπίστωσαν πως στο 62,5% έπρεπε να παρεμβούν και να το κατεβάσουν κατά το κοινώς λεγόμενο, ενώ το 2019 και το 2020 είχαν απομακρύνει το 71%.
Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη έλλειψη αποτελεσματικότητας, διότι μπορεί το περιεχόμενο το οποίο υποβλήθηκε προς αξιολόγηση να ήταν, τελικώς, αθώο. Ωστόσο η πτώση στην ταχύτητα ανταπόκρισης είναι θέμα προς εξέταση.
Όσον αφορά στο είδος του λόγου μίσους, το 18,2% αφορούσε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, το 18% ήταν ξενοφοβικό και το 12,5% ήταν υλικό που στρεφόταν εναντίον των Ρομά.
Αυτά όσον αφορά στην άσκηση, που ήταν η έκτη στη σειρά. Το επόμενο βήμα, λέει η Κομισιόν, είναι να γίνει μια συζήτηση με τις εταιρείες ώστε ο συμφωνημένος κώδικας δεοντολογίας να ενσωματωθεί στην καθημερινή τους λειτουργία.
Σχόλια