Το μακρύ ηλιοβασίλεμα των εφημερίδων

Το μακρύ ηλιοβασίλεμα των εφημερίδων

Η διαρκής μείωση στην κυκλοφορία των εφημερίδων, ως αποτέλεσμα της στροφής του κοινού είτε στα κοινωνικά δίκτυα είτε στις διαδικτυακές ενημερωτικές υπηρεσίες, είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και η τελευταία έρευνα της Focus Bari για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού -που ανέλαβε την επεξεργασία των σχετικών δεδομένων- το επιβεβαιώνει.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73,3% δεν διαβάζει καθόλου εφημερίδα (δηλαδή΄τις έντυπες εκδόσεις). Στο υπόλοιπο 26,7% υπάρχουν διακυμάνσεις, καθώς το 12,1% διαβάζει εφημερίδα μία φορά την εβδομάδα (πιθανολογούμε το Σαββατοκύριακο), το 8,9% μια φορά τον μήνα (και ίσως είναι η αχίλλειος πτέρνα καθώς είναι μάλλον οι αναγνώστες που είναι πολύ πιθανό να μεταβούν στις ψηφιακές πηγές ενημέρωσης) και μόλις το 5,7% σε καθημερινή βάση.

Όπως θα περίμενε κανείς, οι περισσότεροι αναγνώστες είναι άνω των 45 ετών. Μόλις το 21% των ερωτώμενων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-24 διαβάζει κάποια εφημερίδα πολιτικού/οικονομικού ενδιαφέροντος ενώ το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα (19,38%) για την ομάδα 25-34. Στις επόμενες ηλικιακές ομάδες, ήτοι 35-44, 45-54, 55-64 και 65-74, το ποσοστό των αναγνωστών ακολουθεί διαρκώς αυξανόμενη πορεία, ήτοι 22,50%, 29,50%, 31,67% και 33,75% αντίστοιχα.

Η έρευνα καταγράφει επίσης τις προτιμήσεις των αναγνωστών, όπου Καθημερινή, Τα Νέα και Εφημερίδα των Συντακτών βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, ενώ ακολουθούν Πρώτο Θέμα και Βήμα της Κυριακής. Προκύπτουν επίσης οι ομαδοποιήσεις των αναγνωστών, καθώς για παράδειγμα οι αναγνώστες της Καθημερινής, αναζητούν τα Νέα ή το Βήμα όταν δεν βρίσκουν την εφημερίδα τους και ανάλογη είναι η συμπεριφορά των δύο εφημερίδων που ανήκουν σήμερα στον όμιλο Μαρινάκη.

Από το σύνολο των αναγνωστών, το 70% θα έδινε ως και 10% περισσότερα προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα της εφημερίδας που προτιμά να διαβάσει. Δυστυχώς η έρευνα δεν αναζήτησε απαντήσεις σε ερωτήματα για το μέλλον των εφημερίδων (ως οργανισμών και όχι ως εντύπων). Για παράδειγμα δεν αναζητήθηκε η στάση των πολιτών απέναντι στο ενδεχόμενο να πληρώνουν online για να λαμβάνουν την ενημέρωση που σήμερα (απο)λαμβάνουν στις έντυπες εκδόσεις των προτμήσεών τους.
Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη στο site της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

ΜΜΕ,ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ,ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home