Σε μια κίνηση που σε κάποιους θυμίζει την αντίστοιχη δομική αλλαγή που είχε πραγματοποιήσει η Google το 2015, προχώρησε η μητρική εταιρεία Facebook, η οποία αλλάζει το όνομά της σε Meta.
Μια κίνηση που σιγοψιθυριζόταν το τελευταίο διάστημα και έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία αντιμετωπίζει έντονη κριτική από νομοθέτες και ρυθμιστικές αρχές για την ισχύ της στην αγορά, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αλγόριθμοι στις πλατφόρμες του, αλλά και για την αδυναμία της να ελέγξει τις καταχρηστικές συμπεριφορές.
Η Meta αποτελεί πλέον τη μητρική εταιρεία και το Facebook “υποβιβάζεται” σε μία (τη μεγαλύτερη βέβαια) θυγατρική πλατφόρμα, μαζί με το Instagram, το WhatsApp και την Oculus. Βέβαια η επιλογή του ονόματος Meta δεν είναι τυχαία, καθώς η εταιρεία έχει καταστήσει σαφές το τελευταίο διάστημα ότι το μέλλον της βρίσκεται «στο σύμπαν του Metaverse”. Επιλέγοντας το πρώτο συνθετικό από το Metaverse δίνει ένα ακόμα πιο σαφές στίγμα. Μάλιστα, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στις δηλώσεις του έδωσε και μια ακόμα διάσταση της επιλογής του νέου ονόματος, σημειώνοντας ότι ο όρος «meta» προέρχεται από την ελληνική λέξη «μετά».
Η επόμενη μέρα, το «μετά» του Facebook ταυτίζεται με το Metaverse και η εταιρεία αποκτά νέα ταυτότητα. «Αυτή τη στιγμή, η επωνυμία μας είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα προϊόν (το Facebook) που δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει όλα όσα κάνουμε σήμερα, πόσο μάλλον στο μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ιδρυτής του Facebook, με τον ίδιο ωστόσο να προσθέτει ότι η αλλαγή του ονόματος δεν συνοδεύεται από αλλαγή της εταιρικής δομής.
Η επίσημη αρχή για τη νέα ονομασία θα πραγματοποιηθεί την 1η Δεκεμβρίου, όταν και η επωνυμία Meta θα αντικαταστήσει την παρούσα επωνυμία στη μετοχή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο. Πάντως, ήδη έχει ενεργοποιηθεί το meta.com, που αποτελεί πλέον το νέο εταιρικό site του Facebook.
Σχόλια