Σενάρια για άνοιγμα καταστημάτων λιανικής εξετάζει η Meta (μητρική εταιρεία του Facebook), τα οποία θα λειτουργήσουν ως πύλες γνωριμίας του κοινού με τον εικονικό κόσμο του metaverse. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των New York Times που έφεραν στο φως της δημοσιότητας την είδηση, η λειτουργία των καταστημάτων της Meta θα έχουν ως βάση το Virtual Reality και δε θα θυμίζουν σε τίποτα τα συμβατικά καταστήματα.
Ουσιαστικά, στα καταστήματα το κοινό θα βιώνει την εμπειρία των συσκευών μεικτής πραγματικότητας που έχουν προκύψει από τον τομέα Reality Labs της Meta, όπως το VR Headset Oculus Quest ή τα έξυπνα γυαλιά Stories, που δημιουργήθηκαν πρόσφατα σε συνεργασία με τη Ray-Ban. Η λειτουργία των καταστημάτων θα έχει ως στόχο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών, ώστε να τα επισκεφθούν και να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία.
Όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ των NY Times, η ιδέα των καταστημάτων εξετάζεται από την εταιρεία εδώ και περίπου ένα χρόνο, πολύ πριν δηλαδή τη μετονομασία της σε Meta. Όπως αναφέρεται, τα καταστήματα, αν και εφόσον υλοποιηθούν, θα διαθέτουν μοντέρνο και μίνιμαλ σχεδιασμό, ενώ τα ονόματα που έχουν «πέσει στο τραπέζι» περιλαμβάνουν τα σενάρια των Facebook Hub, Facebook Commons, Facebook Innovations, Facebook Reality Store και From Facebook. Επικρατέστερο μέχρι πρόσφατα φάνταζε το Facebook store, ωστόσο η μετονομασία σε Meta ενδέχεται να επιφέρει αλλαγές σε όλες τις παραπάνω προτάσεις. Άλλωστε, όπως έκανε πρόσφατα γνωστό ο επικεφαλής του τομέα τεχνολογίας της Meta, Andrew Bosworth, όλα τα προϊόντα, όπως το Oculus Quest, θα πάρουν πλέον το πρόθεμα Meta (Meta Quest), οπότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτή η λογική θα επικρατήσει και στο όνομα των καταστημάτων.
Εάν τελικά υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει στο Burlingame της Καλιφόρνια, όπου η Meta διατηρεί γραφεία της Reality Labs.
Σχόλια