Από απόσταση παρακολουθεί τον ανταγωνισμό το Spotify που σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Midia, στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2021 (δηλαδή ως τα τέλη του περασμένου Ιουνίου) είχε μερίδιο 31% στην παγκόσμια αγορά των συνδρομών μουσικής, οι οποίες έφτασαν τα 523,9 εκατ.
Apple, Amazon και Tencent (η οποία δραστηριοποιείται στην Κίνα) ακολουθούν με την πρώτη να έχει το 15% της αγοράς και τους άλλους δύο από 13%.
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 η Midia καταγράφει άνοδο 26% στην παγκόσμια αγορά, πράγμα που σημαίνει πως σε έναν χρόνο άνοιξαν 110 εκατ. νέες συνδρομές. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει πως οι πραγματικοί χρήστες είναι πάνω από μισό δισ. Μία συνδρομή μπορεί να μοιράζεται από πολλούς ανθρώπους ή ένας άνθρωπος μπορεί να έχει για διάφορους λόγους συνδρομές σε πολλαπλές πλατφόρμες.
Βεβαίως το Spotify παρακολουθεί από μακριά (ή αφ υψηλού) τον ανταγωνισμό του, ωστόσο η Midia σημειώνει πως μέσα σε έναν χρόνο έχασε δύο μονάδες. Σε γενικές γραμμές το Spotify χάνει μία με δύο μονάδες κάθε χρόνο, οπότε με αυτόν τον ρυθμόσε 5-6 χρόνια είναι ίσως πιθανό να χάσει την πρωτιά. Άλλες υπηρεσίες που γνωρίζουμε αρκετά καλά στην Ελλάδα ή την Ευρώπη δεν τα πάνε πολύ καλά. Το YouTube Music της Google για παράδειγμα έχει μόλις 8% μερίδιο αγοράς, ενώ η Deezer περιορίζεται στο φτωχό 2%.
Σχόλια