Οι αγοραστικές συνήθειες για καταναλωτικά ή ηλεκτρονικά αγαθά περνούν σταδιακά και στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς ποσοστό 15% των Ελλήνων δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο online, χωρίς να το δουν από κοντά ή να το δοκιμάσουν, σύμφωνα με έρευνα της Spatawheel.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν στις απαντήσεις του θα ήθελαν και κάποιες προϋποθέσεις. Ειδικότερα, το 31% αυτών που θα κατέφευγαν στο Internet για την απόκτηση αυτοκινήτου απαντούν ότι θα επιθυμούσαν πλήρη επιστροφή χρημάτων για να ολοκληρώσουν την αγορά, ενώ το 11,5% ζητάει πιστοποίηση της κατάστασης του οχήματος.
Όπως διαπιστώνει η σχετική έρευνα, η εύρεση ενός αξιόπιστου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 57% έχει απλά μία γενική ιδέα για το είδος αυτοκινήτου που ψάχνει, χωρίς να μένει προσκολλημένο σε συγκεκριμένες μάρκες, σε αντίθεση με το 39% που είναι πλήρως συνειδητοποιημένο σχετικά με τις ανάγκες του και το ιδανικό αυτοκίνητο που θα τις καλύψει.
Το κύρος της μάρκας/μοντέλου είναι το πιο σημαντικό κριτήριο για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ενώ ακολουθεί η αξιοπιστία του οχήματος και η οικονομία στα καύσιμα. Χαρακτηριστικά, όπως ο φιλοπεριβαλλοντικός χαρακτήρας, η εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα, είναι λιγότερο σημαντικά για τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Από την άλλη πλευρά, ένα test drive συντελεί κατά 27% στην τελική απόφαση, με την αξιοπιστία του πωλητή, την αναλυτική, οικονομική προσφορά και την επέκταση εγγύησης ή παροχών να ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά.
Ενδιαφέρον έχει και η προτίμηση των Ελλήνων προς τις επίσημες αντιπροσωπείες, που διαθέτουν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (43,5%), ενώ οι ιδιώτες ακολουθούν με ποσοστό 31,5%.
Σχόλια