Νέα καταστήματα, ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, νέες τεχνολογικές υποδομές περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας Κωτσόβολος, που θα ξεπεράσει τα 12 εκατομμύρια ευρώ για το τρέχον οικονομικό έτος. Ένα πλάνο που έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου οικονομικού έτους (έληξε στις 30 Απριλίου 2022), στο οποίο η αλυσίδα Κωτσόβολος παρουσίασε μια σημαντική αύξηση του τζίρου κατά 13,1% και διαμορφώθηκε στα 654 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμα καλύτερη ήταν η ποσοστιαία αύξηση της κερδοφορίας (20,5%) με τα λειτουργικά κέρδη να ανέρχονται στα 25,2 εκατομμύρια ευρώ. Αποτελέσματα που οφείλονται σε ένα μεγάλο βαθμό στην πλήρη επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα.
Τα καταστήματα έκαναν ένα τεράστιο rebound
Ως το βασικότερο εργαλείο της πολυκαναλικής στρατηγικής της Κωτσόβολος χαρακτήρισε τα φυσικά σημεία πώλησης ο κ. Γιάννη Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe. «Τα καταστήματα έκαναν ένα τεράστιο rebound στην προηγούμενη χρονιά» σημείωσε, προσθέτοντας ότι η Κωτσόβολος κατάφερε να πάρει πίσω μερίδια αγοράς που είχε χάσει τα προηγούμενα χρόνια λόγω της πανδημίας και των αλλεπάλληλων lockdown, που έστρεψαν το κοινό στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
O επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ τα αμέσως προηγούμενα χρόνια ο όγκος των ηλεκτρονικών πωλήσεων ήταν περίπου ίδιος με εκείνον των φυσικών καταστημάτων, με την επιστροφή της κανονικότητας και της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων αντικατοπτρίζει πλέον μόλις το 9% του τζίρου της εταιρείας. «Τα καταστήματα αποτελούν σημεία κερδοφορίας» κατέληξε ο κ. Βασιλάκος.
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, αυτές που παρουσίασαν την πιο σημαντική άνοδο ήταν οι λευκές συσκευές και οι μικροσυσυσκευές, η προσωπική φροντίδα, οι ηλεκτρικές σκούπες, ενώ αρνητικά κινήθηκαν οι φωτογραφικές μηχανές (λόγω ελλείψεων) και οι μαύρες συσκευές (καθώς ο κόσμος άρχισε και πάλι να βγαίνει από το σπίτι).
Αισιοδοξία για την τρέχουσα χρονιά
Παρά το γεγονός ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι συνέπειές του έχουν αρχίσει να ρίχνουν ήδη τη σκιά τους στην ελληνική αγορά ο Γιάννης Βασιλάκος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι και το τρέχον οικονομικό έτος θα είναι μάλλον μια καλή χρονιά, όχι μόνο για την Κωτσόβολος, αλλά για την αγορά συνολικά.
«Εκτιμώ ότι στο επόμενο δωδεκάμηνο ως χώρα έχουμε τα στοιχεία να περάσουμε την κατάσταση με καλύτερους όρους από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Είτε γιατί μάθαμε στα χρόνια της κρίσης, είτε γιατί έχουμε δημιουργήσει αντοχές, είτε γιατί έχουμε μάθει να αντιδρούμε μόνο στα μεγάλα γεγονότα και όχι στα μέτρια ή στα μικρότερα. Ο τουρισμός θα είναι εκεί, το κράτος -λόγω και του μεγέθους της χώρας- έχει την δυνατότητα να παρεμβαίνει και να δίνει βοήθεια στους πολίτες όταν αυτό χρειάζεται, η οικονομία μας δεν εξαρτάται από τη βαριά βιομηχανία που αντιμετωπίζει προβλήματα, όλα τα παραπάνω στοιχεία συντελούν στο ότι τελικά θα καταφέρουμε να ισορροπήσουμε και πιθανόν να δείξουμε και ένα ελαφρώς θετικό πρόσημο. Είμαι αισιόδοξος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.
Ειδικότερα για την Κωτσόβολος, οι προβλέψεις για το τρέχον οικονομικό έτος θέλουν το τζίρο της εταιρείας να πλησιάζει τα 700 εκατομμύρια ευρώ και την κερδοφορία να κινείται κοντά στις επιδόσεις της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.
Πάντως, στο πρώτο τετράμηνο του 2022 οι πωλήσεις έχουν γυρίσει σε αρνητικό ποσοστό -6,3%, με τις μικροσυσκευές, τους υπολογιστές, τα tablets, τις τηλεοράσεις να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη πτώση. Μια τάση που συνεχίστηκε το Μάιο και τον Ιούνιο, λόγω και της μεγάλης καθυστέρησης της υλοποίησης του προγράμματος «Ανακυκλώνω - αλλάζω συσκευή». «Αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση του προγράμματος» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος, ωστόσο εμφανίστηκε αισιόδοξος λόγω της μεγάλης ζήτησης, η οποία ήδη ξεπερνάει τον προϋπολογισμό. Μάλιστα, θεωρεί ότι στο πρόγραμμα θα μπουν νέα κονδύλια για να εξυπηρετήσει και άλλες ομάδες πληθυσμού, εκτός εκείνων των χαμηλών εισοδημάτων.
Η αισιοδοξία για την αύξηση του τζίρου της Κωτσόβολος βασίζεται και στη σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας στον τουριστικό κλάδο. «Κινούμαστε ταχύτερα από τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος, σημειώνοντας ότι συνολικά ο τομέας B2B αντιπροσωπεύει πλέον το 20% του τζίρου της εταιρείας.
Νέες επενδύσεις και επέκταση στα Βαλκάνια
Το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο της Κωτσόβολος τοποθετείται σε τρεις άξονες. Περισσότερα από έξι εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να κατευθυνθούν στο άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, πιθανότατα σε κάποια νησιωτική περιοχή, αλλά και στην ανακαίνιση 9 καταστημάτων σε λειτουργία. Πάντως ο κ. Βασιλάκος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να δημιουργήσει ένα ακόμα κατάστημα, αν και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία και υπάρχει επιχειρηματικό νόημα.
Δεύτερος άξονας του τρέχοντος επενδυτικού πλάνου είναι η εφοδιαστική αλυσίδα για την οποία έχουν προβλεφθεί κεφάλαια ύψους 2,8 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ άλλα 3,5 εκατομμύρια ευρώ θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις στην τεχνολογία. Στόχος να γίνει η εταιρεία 100% cloud native, να αναβαθμίσει το call center, αλλά και να ενισχύσει τις παραδόσεις στο τελευταίο μίλι. «Δεν είναι αυτοσκοπός η παράδοση την ίδια ημέρα ή την επόμενη, που έτσι κι αλλιώς το επιτυγχάνουμε, στόχος μας είναι να παραδίδουμε στο χρόνο που επιθυμεί ο πελάτης» σημείωσε ο κ. Βασιλάκος, αναφέροντας τη δυνατότητα ακύρωσης κι επαναπρογραμματισμού της παράδοσης ακόμα και την τελευταία στιγμή, που έχει ξεκινήσει να υποστηρίζει η εταιρεία.
Όμως εκτός των παραπάνω επενδύσεων ο κ. Βασιλάκος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό, μετά την Κύπρο, στην οποία η εταιρεία λειτουργεί ήδη με δύο καταστήματα. Μια πρόθεση που είχε γίνει γνωστή από πέρυσι, με τον επικεφαλής της Κωτσόβολος να σημειώνει ότι η επέκταση και η λειτουργία σε μια τόσο ανταγωνιστική και μοντέρνα αγορά, όπως αυτή της Κύπρου αποτελεί το πρώτο μεγάλο πείραμα. «Είμαστε σε μια γενική αξιολόγηση» σημείωσε, διευκρινίζοντας ότι αν πραγματοποιηθεί κάποια κίνηση αυτή θα αφορά κάποια βαλκανική χώρα.
Σχόλια