Έξι μήνες πριν, πριν καν κάνει την πρόταση εξαγοράς, ο Ίλον Μασκ είχε αναρωτηθεί δημόσια «αν πεθαίνει» το Twitter και μια εσωτερική έρευνα της εταιρείας μοιάζει να τον δικαιώνει.
Τα ευρήματα της έρευνας φέρνει στο φως το Reuters και σύμφωνα με αυτά το Twitter χάνει τους πιο ενεργούς χρήστες της πλατφόρμας του. Ως τέτοιους το ίδιο το Twitter ορίζει αυτούς τους λογαριασμούς που όχι μόνο κάνουν log in στην εφαρμογή 6 έως 7 ημέρες την εβδομάδα, αλλά στο ίδιο διάστημα ανεβάζουν τουλάχιστον 3-4 μηνύματα.
Οι “Tweeters”, όπως ονομάζει εσωτερικά η εταιρεία αυτό το σώμα χρηστών αντιπροσωπεύουν ποσοστό μικρότερο του 10% του συνόλου των χρηστών, όμως ο όγκος των μηνυμάτων τους είναι μεγαλύτερος από το 90% του συνόλου των tweets. Ακόμα πιο σημαντικό, αυτοί οι χρήστες αντιπροσωπεύουν το 50% των διαφημιστικών εσόδων της πλατφόρμας. Σύμφωνα με την έρευνα η απώλεια των Tweeters έχει ξεκινήσει από την περίοδο της πανδημίας και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Όμως, τα ανησυχητικά νέα για το Twitter έχουν και συνέχεια. Η έρευνα δείχνει τη διαρκή μετατόπιση των χρηστών σε θέματα, όπως το NFT, το πορνό και το γυμνό, θέματα δηλαδή με τα οποία δεν θα ήθελαν να συνδέονται οι διαφημιζόμενοι. Ειδικά για το γυμνό, το Twitter είναι μία από τις ελάχιστες μεγάλες πλατφόρμες που επιτρέπει σχετικό περιεχόμενο, με την έρευνα να δείχνει ότι αυτό αντιπροσωπεύει το 13% του συνόλου του περιεχομένου που διακινείται στην πλατφόρμα. Δυστυχώς για το Twitter, οι παραπάνω τρεις κατηγορίες είναι εκείνες με τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος στα δύο τελευταία χρόνια, μεταξύ των χρηστών που χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα.
Αντίθετη εντελώς πορεία εμφανίζουν ενδιαφέροντα όπως ο αθλητισμός, η ψυχαγωγία και οι ειδήσεις, που είναι και τα πιο επιθυμητά για τους διαφημιζόμενους. Πτωτική πορεία εμφανίζεται και σε περιεχόμενο που αφορά τα e-sports και το streaming, το οποίο νωρίτερα είχε ανοδικές τάσεις. «Οι μεγάλες κοινότητες βρίσκονται σε παρακμή», σημειώνει χαρακτηριστικά η έκθεση του Twitter.
Σχόλια