Καλύτερα των προβλέψεων κινήθηκαν τα έσοδα της Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp κτλ) στο τρίτο τρίμηνο του έτους, όμως η ύφεση δείχνει τα δόντια της και μάλλον δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αισιοδοξία.
Τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 27,3 δισ. δολάρια, από 28,3 δισ. πριν από έναν χρόνο και φυσικά εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών εσόδων που έφτασαν τα 27,7 δισ. από 29 δισ. τέτοια εποχή το 2021. Αμερική και Ευρώπη τα πήγαν χειρότερα, ενώ η αύξηση των επιδόσεων στον υπόλοιπο κόσμο δεν αποδείχθηκε αρκετή για να φέρει τα πράγματα σε μία ισορροπία. Τα καθαρά κέρδη "βούτηξαν" περισσότερο του αναμενομένου και υποχώρησαν στα 4,4 δισ. από 9,2 δισ. πέρυσι, ενώ από την αρχή του έτους έως σήμερα οι δαπάνες της εταιρείας για επενδύσεις, έρευνα κ.τ.λ. έχουν φτάσει τα 22,8 δισ. έναντι 13,7 δισ. στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021.
Οι χρήστες σε μηνιαία βάση φτάνουν τα 3,7 δισ. και μάλλον είναι θέμα χρόνου για την Meta να σπάσει το φράγμα των 4 δισ. Σε καθημερινή βάση το Facebook αναφέρει 1,97 δισ. ενεργούς χρήστες, με μικρή άνοδο ενός εκατ. στη Β. Αμερική, απώλεια 5 εκατ. χρηστών στην Εηρώπη και, φυσικά, ανάπτυξη στις άλλες αγορές. Στην ευρωπαϊκή αγορά οι πλατφόρμες της Meta κινούνται στην περιοχή των 300 εκατ. ενεργών χρηστών μηνιαίως ήδη από την περίοδο της πανδημίας και δεν φαίνεται να υπάρχει προοπτική ισχυρής ανάπτυξης.
Στο Facebook οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες είναι στα 2,96 δισ. και μάλλον η χρονιά θα κλείσει με περισσότερους από 3 δισ. χρήστες, με την άνοδο να υποστηρίζεται από τις αγορές εκτός Ευρώπης και Β. Αμερικής. Αν αναρωτιέσαι, το μέσο έσοδο ανά χρήστη στο Facebook έπεσε στα 14,3 δολάρια στο τρίτο τρίμηνο από 16,5 δολάρια πέρυσι στην Ευρώπη, ενώ συνολικά από τα 10 δολάρια του τρίτου τριμήνου του 2021 υποχώρησε στα 9,41 δολάρια.
Σχόλια