Σχεδόν το 80% των Ελλήνων χρηστών Internet πραγματοποιούν online αγορές, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να γνωρίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2020 μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Focus on techlife της Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι η μέση δαπάνη για online αγορές διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 956 ευρώ στο ίδιο διάστημα, με τον πιο δημοφιλή τρόπο πληρωμής να είναι η χρεωστική κάρτα με επίπεδα χρήσης που αγγίζουν το 65%.
Η υιοθέτηση των διαδικτυακών αγορών στην τριετία 2020-2023 αυξήθηκε κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες και από το 67% έχουν φθάσει στο 79% σήμερα. Παράλληλα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις ανά κατηγορία παρουσιάζονται στα προϊόντα ομορφιάς (+92%), media (+45%), έπιπλα και είδη σπιτιού (+41%) κ.α.
Η έρευνα Focus on techlife μαρτυρά μια καθολική αποδοχή του Internet με το ποσοστό διείσδυσης να έχει διαμορφωθεί στο 97%, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι την ηλικία 44 ετών η χρήση φθάνει το 100%.
Το smartphone διατηρεί την πρωτιά στις συσκευές σύνδεσης στο διαδίκτυο, με ποσοστό χρήσης 97%, ενώ ο μέσος ημερήσιος χρόνος σύνδεσης διαμορφώθηκε στα 129 λεπτά. Μία ώρα παραπάνω έχει διαμορφωθεί ο μέσος χρόνος σύνδεσης για τις ηλικίες 16-24 ετών και συγκεκριμένα στα 185 λεπτά ανά ημέρα.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται και στο Metaverse με σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες να έχουν ακουστά τον όρο με το μεγαλύτερο ποσοστό γνώσης να εμφανίζεται και πάλι στην ηλικία των 16-24, φθάνοντας το 54%.
Σχόλια