Σε βήματα που ήταν αδιανόητα πριν από λίγο καιρό προχώρησε η Apple στην Ευρώπη, όπου θα επιτρέψει στους κατόχους iPhone να κατεβάζουν και να εγκαθιστούν εφαρμογές κατευθείαν από το Web και όχι μέσω του AppStore. Η εταιρεία προχωρά επίσης σε άρση των περιορισμών που υπήρχαν εως σήμερα και δεν επέτρεπαν στους δημιουργούς εφαρμογών να προσφέρουν εκπτώσεις εκτός των τειχών του AppStore.
Στην πράξη και στο πλαίσιο συμμόρφωσής της με το νέο πλαίσιο για τις ψηφιακές αγορές (γνωστό ως Digital Markets Act ή DMA εν συντομία) η Apple έκανε αρκετές τροποποιήσεις στους κανόνες λειτουργίας της, ενδεχομένως υπό το βάρος και του προστίμου 1,8 δισ. ευρώ που επέβαλε σε βάρος της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Apple μείωσε από 30% σε 17% την προμήθεια που εισπράττει για τις αγορές που πραγματοποιούν οι χρήστες μέσα από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν το σύστημα πληρωμών του AppStore. Όμως, παράλληλα θα επιβάλει 3% χρέωση για για την επεξεργασία κάθε συναλλαγής, προφανώς στο πρότυπο των χρεώσεων που επιβάλουν τράπεζες και εταιρείες πληρωμών για τις αγοραπωλησίες προϊόντων και υπηρεσιών που διεκπεραιώνονται μέσω των συστημάτων τους. Για όσες εφαρμογές δεν χρησιμοποιούν τον μηχανισμό πληρωμών του AppStore η Apple θα επιβάλει μισό ευρώ χρέωση ανά χρήστη εφόσον η εφαρμογή έχει καταγράψει περισσότερα από ένα εκατ. downloads στο τελευταίο 12μηνο. Με απλά λόγια, αν σε ένα 12μηνο υπάρχουν ένα εκατ. downloads του Spotify (και έστω ότι το Spotify δεν χρησιμοποιεί το σύστημα πληρωμών του AppStore), η εταιρεία που αναπτύσσει τη δημοφιλή εφαρμογή streaming θα πρέπει να πληρώσει 500.000 ευρώ στην Apple. Καταλαβαίνεις τι γίνεται αν μια εφαρμογή έχει 10 ή... 100 εκατ. downloads μέσα σε διάστημα 12 μηνών.
Για πάρα πολλά χρόνια η εταιρεία αρνείτο να επιτρέψει την εγκατάσταση εφαρμογών από οποιαδήποτε διαφορετική οδό εκτός εκείνης του AppStore. Η Apple ανέφερε ότι η πολιτική αυτή είχε σχεδιαστεί προκειμένου να εξασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα των εφαρμογών και να αποκλείονται εφαρμογές με κακόβουλο λογισμικό.
Ο λόγος για τον οποίο η Apple προχωρά σε τέτοια μέτρα εξηγείται αν δει κανείς την κατανομή των εσόδων της εταιρείας. Το 25% προέρχεται από την Ευρώπη, η οποία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την Apple μετά την αμερικανική ήπειρο.
Σχόλια