Δίκτυο ταχείας φόρτισης αποκλειστικά για ταξί από τη SirecEnergy, χρηματοδοτικά προγράμματα για την απόκτηση ηλεκτρικού ταξί από την Εθνική Leasing και προτεραιότητα στις διαδρομές της πλατφόρμας Freenow περιλαμβάνει η νέα ολοκληρωμένη κοινή πρόταση των τριών παραπάνω εταιρειών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αθήνα, κάτω από την ομπρέλα του Zap Taxi Club.
Η νέα πρωτοβουλία επιχειρεί να απαντήσει στα βασικά ερωτήματα των οδηγών ταξί (φόρτιση, κόστος απόκτησης, επιστροφή της επένδυσης) για την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση και να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Η Αθήνα και συνολικά η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με την Ευρώπη σε ηλεκτρικά ταξί, όταν την ίδια στιγμή το Λονδίνο, το Αμβούργο ή το Δουβλίνο αποτελούν πρωταγωνίστριες πόλεις στην ηλεκτροκίνηση.
Το Zap Taxi Club αναπτύσσεται σε τρεις άξονες:
- Ανάπτυξη δικτύου ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ταξί, μέλη του Club. Το δίκτυο αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων. Θα λειτουργεί αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club σε 24ωρη βάση, με το 1ο σημείο φόρτισης να παραδίδεται σε λειτουργία εντός του Ιουνίου και τα υπόλοιπα 9 μέχρι το τέλος του 2024. Οι φορτιστές θα παρέχουν τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά (εκτιμώμενη αυτονομία 250 χιλιομέτρων).
- Χρηματοδοτικό συμβόλαιο 4ετούς ή 5ετούς διάρκειας με την Εθνική Leasing για την αγορά ηλεκτρικού ταξί, αποσύροντας το παλαιό συμβατικό όχημα. Το ύψος του μηνιαίου μισθώματος ξεκινάει από τα 980 ευρώ (έως τα 1200) και περιλαμβάνει πλήρη κάλυψη συντήρησης και ασφάλισης, αλλά και φόρτισης (από το δίκτυο του Zap Taxi Club) μέχρι 45 κιλοβατώρες ημερησίως.
- Προτεραιότητα διαδρομών για τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά ταξί στην πλατφόρμα της Freenow μέσα από το πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Zap Taxi Club απευθύνεται σε οδηγούς ενταγμένους στην πλατφόρμα της Freenow, ιδιοκτήτες άδειας ταξί, που θα αποσύρουν το παλαιό συμβατικό τους όχημα.
Όπως σημείωσαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών στην ενημέρωση εκπροσώπων Τύπου, κάποια από τα επιπλέον πλεονεκτήματα για τους ιδιοκτήτες/οδηγούς ταξί είναι η αποφυγή έκτακτων δαπανών συντήρησης (περιλαμβάνονται στο μίσθωμα), εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο κόστος λειτουργίας σε σχέση με ένα συμβατικό ταξί και υψηλότερα έσοδα, λόγω της προτεραιότητας που θα απολαμβάνουν στην εφαρμογή της Freenow.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Εθνική Leasing, Θεόδωρο Σπυρόπουλο, θα παρέχονται δύο επιλογές χρηματοδότησης: ένα 4ετές συμβόλαιο, κάλυψης διαδρομών έως 100.000 χιλιομέτρων ετησίως και ένα 5ετές συμβόλαιο, 75.000 χιλιομέτρων ετησίως. Ήδη υπάρχει συμφωνία με τουλάχιστον επτά κορυφαίους κατασκευαστές για την απόκτηση ταξί μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Σε πρώτη φάση στόχος της πρωτοβουλίας είναι να «βγάλει» στους δρόμους της Αθήνας έως 1000 ηλεκτρικά ταξί, ενώ αν το ενδιαφέρον είναι υψηλότερο υπάρχει πρόβλεψη να ανέβει προς τα πάνω και ο αριθμός των ηλεκτρικών ταξί. Αντίστοιχα, δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο το Zap Taxi Club να αναπτυχθεί μελλοντικά και σε άλλες περιοχές, εκτός της Αθήνας.
Την πρωτοβουλία χαιρέτησε και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας ότι το Υπουργείο έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και προσθέτοντας ότι ο προϋπολογισμός της δράσης «Πράσινα Ταξί» ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ (χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας) και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Σχόλια