Σε φάση σταθερότητας δείχνει να εισέρχεται η αγορά των προσωπικών υπολογιστών που δεν μπορεί να παρουσιάσει ρυθμούς ανάπτυξης αντίστοιχους με εκείνους του όχι πολύ μακρινού παρελθόντος και απ’ ότι φαίνεται θα πρέπει να συνηθίσουμε μονοψήφια ποσοστά αύξησης. Αυτό τουλάχιστον, φάνηκε το γ’ τρίμηνο του 2011, όπου, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Gartner, σε παγκόσμιο επίπεδο διετέθησαν 91,8 εκατ. προσωπικοί υπολογιστές, παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010.
Η πιο σημαντική είδηση ήταν πάντως ότι η Lenovo, για πρώτη φορά, κατάφερε να βρεθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης με ένα μερίδιο της τάξεως του 13,5% πίσω από την ΗΡ που είναι στο 17,7%. Σημειωτέον πως η Lenovo βοηθήθηκε από τη συνεργασία της με τη NEC στην ιαπωνική αγορά, αλλά και από την επιθετική πολιτική της στα μοντέλα που απευθύνονται σε καταναλωτές. Σε άνοδο επίσης και η Asus που έχει φθάσει στο 6,2%.
Εκτιμώμενες πωλήσεις PC το γ’ τρίμηνο του 2011 (τεμάχια) |
|||||
Εταιρεία | Γ’ Τρίμηνο 2011 | Μερίδιο Γ’ τριμήνου 2011 (%) |
Γ‘ Τρίμηνο 2010 |
Μερίδιο Γ’ τριμήνου 2010 (%) |
Ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (%) |
HP | 16.231.528 | 17,7 | 15.419.654 | 17,3 | 5,3 |
Lenovo | 12.352.194 | 13,5 | 9.867.917 | 11,1 | 25,2 |
Dell | 10.676.360 | 11,6 | 10.829.115 | 12,2 | -1,4 |
Acer | 9.686.853 | 10,6 | 12.612.822 | 14,2 | -23,2 |
Asus | 5.693.146 | 6,2 | 4.802.481 | 5,4 | 18,5 |
Σύνολο | 91.786.865 | 100,0 | 88.952.547 | 100,0 | 3,2 |
Πηγή: Gartner
Σχόλια