Kinect: Όχι μόνο μια παιχνιδοκονσόλα

Ένα χρόνο μετά την εμφάνισή του, το Kinect αγγίζει και άλλους κλάδους εκτός των παιχνιδιών

Deasy @ 25.11.2011

Μπορεί να αποτελεί πλέον ένα από τα σημεία αναφοράς της αγοράς των παιχνιδιών, μπορεί να κατέχει το ρεκόρ Guiness ως η ταχύτερη σε πωλήσεις καταναλωτική ηλεκτρονική συσκευή στην ιστορία, όμως η πιο σημαντική διάκριση που φαίνεται να κερδίζει το Kinect είναι το γεγονός ότι ξεφεύγει πλέον από τα στενά όρια της παιχνιδοκονσόλας, δημιουργώντας το "φαινόμενο Kinect", όπως ονομάζεται πλέον εσωτερικά στη Microsoft.

Έτσι λοιπόν, έστω και αν ξεκίνησε για το σαλόνι, το Kinect επεκτείνεται σε χώρους έξω από αυτό. Μηχανικοί, αλλά και φανατικοί της τεχνολογίας, εξερευνούν μια πληθώρα χρήσεων για το Kinect, ενώ αρκετοί εφευρέτες εκτός Microsoft χρησιμοποιούν το Kinect για τη δημιουργία εφαρμογών σε ιατρικές χρήσεις.

Ένα παράδειγμα αποτελεί η Tedesys, μια νεοσύστατη εταιρεία τεχνολογίας στην Καντάμπρια της Ισπανίας, η οποία εργάζεται πάνω σε μια εφαρμογή που θα επιτρέπει στους γιατρούς να χρησιμοποιούν έναν αισθητήρα την ώρα που χειρουργούν. Στόχος είναι να μην αφήνουν οι γιατροί το χειρουργίο, κατά τη διαδικασία πολύωρων επεμβάσεων, ώστε να δουν κάποια εξέταση ή να ανακαλέσουν πληροφορίες για την επέμβαση που πραγματοποιούν, με κίνδυνο κάποιας μόλυνσης, αφού θα χρειαστεί να αγγίξουν αντικείμενα εκτός του αποστειρωμένου περιβάλλοντος του χειρουργίου. Η εφαρμογή της Tedesys θα επιτρέπει στους γιατρούς να χρησιμοποιούν κινητικά μέσα ελέγχου για να μελετούν τις ίδιες πληροφορίες, χωρίς να χρησιμοποιούν τα χέρια τους και χωρίς να απομακρύνονται από το χειρουργείο.

Για να διαπιστώσετε πόσο σημαντική θα ήταν μια τέτοια εξέλιξη, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι σύμφωνα με στελέχη της Tedesys, 6.000 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως στην Ισπανία λόγω βακτηριακών λοιμώξεων στα χειρουργεία.

Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή ανάπτυξης της Interactive Entertainment Business της Microsoft, Alex Kipman, περισσότερες από 200 επιχειρήσεις, ανάμεσα σε αυτές και 25 που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα εταιρειών «Fortune 500», έχουν δηλώσει συμμετοχή σε ένα παγκόσμιο πιλοτικό πρόγραμμα για την εξερεύνηση των εμπορικών δυνατοτήτων του Kinect. Ανάμεσα σε αυτές τις επιχειρήσεις είναι η Toyota, η Houghton Mifflin Harcourt και η Razorfish.

Την εξέλιξη του Kinect από μια παιχνιδοκονσόλα που είχε ως στόχο να μεταμορφώσει την εμπειρία του παιχνιδιού, σε μια συσκευή που έχει εμπνεύσει μια γενική δημιουργικότητα και καινοτομία που ξεπερνά κατά πολύ τα σύνορα του σαλονιού φαίνεται ότι την υποδέχεται η Microsoft με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. «Είναι κάτι που πρέπει να παραμείνει όχι απλά ανοδικό, αλλά ραγδαίο», δήλωσε η κ. Kipman, προσθέτοντας ότι η Microsoft θα συνεχίσει να βελτιώνει την τεχνολογία και την πλατφόρμα, ενώ θα ενθαρρύνει τις εμπειρίες Kinect στο παιχνίδι και όλους τους τομείς, καθώς κάθε είδους άνθρωποι και επιχειρήσεις «χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να δημιουργούν πιο απλές και πιο διαισθητικές εμπειρίες».

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι αντιδράσεις για το φαινόμενο Kinect είναι ενθουσιώδεις, όχι μόνο από το χώρο της Microsoft, αλλά και έξω από την εταιρεία. Στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, ο Jeremy Gibson (καθηγητής σχεδιασμού παιχνιδιών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια) χρησιμοποιεί το Kinect στην αίθουσα διδασκαλίας. Διδάσκει σχεδιασμό και προτυποποίηση παιχνιδιών στο Διαδραστικό Τμήμα της Σχολής Κινηματογραφικών Τεχνών, και λέει ότι ο ίδιος και οι συνάδελφοί του μαθαίνουν στους φοιτητές να αναπτύσσουν εφαρμογές για το Xbox και το Kinect έτσι ώστε να τους δώσουν πρακτική εμπειρία πριν βγουν στον «πραγματικό» κόσμο.

«Ανοίγει τους ορίζοντες των μαθητών μας και τους δίνει τη δυνατότητα να συλλάβουν πραγματικά ενδιαφέρουσες ιδέες από τις οποίες μπορούν να δημιουργήσουν παιχνίδια» λέει ο Gibson. «Διδάσκονται σχεδιασμό παιχνιδιών, αλλά αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως σχεδιάζουν εμπειρίες για ανθρώπους - δεν περιορίζονται στα παιχνίδια».

 

KINECT,MICROSOFT,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home