Οι υπηρεσίες με βάση την τοποθεσία του χρήστη (location based services ή LBS) επανέρχονται στο προσκήνιο στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας και ένας λόγος είναι και η αυξανόμενη δημοτικότητα του Foursquare. Τα στοιχεία, άλλωστε, που ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας στο Mobile World Congress, ο διευθύνων σύμβουλος του Foursquare, Ντένις Κρόουλεϊ είναι εντυπωσιακό, καθώς περισσότεροι από 15 εκατ. χρήστες έχουν κάνει περίπου 1,5 δισ. check-ins σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι LBS υπηρεσίας είναι και ένας τρόπο προκειμένου να διαφοροποιηθούν οι εταιρείες κινητής από το Web και τα social media, όπως ανέφερε και ο Στέφεν Έλοπ, ο διευθύνων σύμβουλος της Nokia, στη δική του ομιλία. “Οι μηχανές αναζήτησης απαντούν στο “τι;”, τα social media στο “ποιός;” και το κινητό στο “πού;” που είναι και τα τρία βασικά ερωτήματα” τόνισε ο κ. Έλοπ.
Ο κ. Κρόουλεϊ πάντως έδειξε ότι το Foursquare είναι έτοιμο να κάνει το επόμενο βήμα και να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συγκεντρώνει. Το πρώτο βήμα είναι που έχει αρχίσει να κάνει προσωποποιημένες προτάσεις στους χρήστες με βάση τη συμπεριφορά που έχουν δείξει μέχρι τώρα και τις προτιμήσεις των φίλων τους. Όμως, υπάρχει και ένα επόμενο στάδιο που είναι το κινητό τηλέφωνο να λειτουργεί ως ένας είδος προσωπικού βοηθού και να σου κάνει προτάσεις χωρίς καν να το ζητήσεις. Φανταστείτε να προχωράτε στο δρόμο και το κινητό να σας ειδοποιεί ότι στα 50 μέτρα υπάρχει ένα καφέ, για το οποίο έχετε δηλώσει ότι θα θέλατε να πάτε. “Θέλουμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο με τον χάρτη που είχε ο Χάρι Πότερ που του έλεγε πού είναι οι φίλοι του και τι κάνουν” τόνισε.
Γενικότερα, το Foursquare δείχνει έτοιμο να αλλάξει επίπεδο και να αξιοποιήσει τη δημοτικότητα του. Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Σχόλια