Στον online τζόγο αρέσκονται όλο και περισσότεροι Έλληνες, καθώς ο αθλητικός στοιχηματισμός έχει πάρει τα πάνω του και στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, περίπου 400.000 Έλληνες on-line καταναλωτές ασχολούνταν το 2011 με τον διαδικτυακό τζόγο, αριθμός που είναι κατά 25% μεγαλύτερο από τις 310.000 που ήταν στην αντίστοιχη έρευνα του 2010. Αξιοσημείωτο είναι πως ένας στους τέσσερις Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου που στοιχηματίζουν online το κάνουν σε πολύ τακτική βάση, καθώς ο αριθμός τους, σύμφωνα με το ELTRUN, ανέρχεται στις 100.000.
Ο τυπικός Έλληνας on-line καταναλωτής που εμπλέκεται με τον ηλεκτρονικό τζόγο είναι πολύ σοβαρός χρήστης του Internet, αφού δαπανά εβδομαδιαίως 23,3 ώρες online (δηλαδή ο χρόνος μιας ολόκληρης ημέρας).
Επίσης θεωρείται επαγγελματίας on-line αγοραστής αφού κάνει 16,2 αγορές / χρόνο και ξοδεύει 1450 ευρώ ετησίως. Σε σύγκριση με τον τυπικό Έλληνα on-line καταναλωτή καταγράφεται μια πιο προχωρημένη on-line συμπεριφορά της τάξης περίπου του 20% στα βασικά online συμπεριφοριακά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με το ELTRUN, οι Έλληνες on-line καταναλωτές, οι οποίοι έφθασαν στο 1,5 εκατ. το 2011, περνούν, κατά μέσο όρο, 19,25 ώρες την εβδομάδα στο Internet, πραγματοποίησαν πέρσι κατά μέσο 13,5 αγορές online σε ετήσια βάση και δαπάνησαν συνολικά 1200 ευρώ.
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η ηλικιακή κατανομή των Ελλήνων χρηστών του ηλεκτρονικού τζόγου τα τελευταία 2 χρόνια. Παρ’ ότι φαίνεται να υπάρχει μια μικρή μετατόπιση των χρηστών σε μεγαλύτερες ηλικίες (αύξηση της ηλικίας 43-50 από το 3% σε 8%) καταγράφεται ένα σοβαρό ποσοστό 8% των παικτών στις νέες ηλικίες. Δηλαδή το 2011 πάνω από 30.000 νέοι (ηλικίας 14-20 ετών) δηλώνουν ότι παίζουν στο διαδίκτυο καζίνο, τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα. Άρα επιβεβαιώνονται και άλλες σχετικές έρευνες ότι ολοένα και περισσότεροι έφηβοι ενδίδουν τα τελευταία χρόνια στον ηλεκτρονικό τζόγο με τάσεις εθισμού.
Το e-gambling (ηλεκτρονικός τζόγος) αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς παγκοσμίως. Σχετίζεται με την ενέργεια στοιχηματισμού χρημάτων, μέσω ψηφιακών μέσων, σε ένα παιχνίδι ή ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα ενός γεγονότος ή μιας ερώτησης και πραγματοποιείται ενάντια σε καζίνο ή έναν ιδιώτη. Οι βασικές κατηγορίες του e-gambling είναι το online πόκερ, online καζίνο, online αθλητικό στοίχημα, online μπίνκο, online λοταρία κλπ. Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή αγορά υπολογίζεται στα 12,5 δισ. ευρώ στα τέλη του 2011, ενώ ο ηλεκτρονικός τζόγος μέσω κινητού μόλις στα 57 εκατ. ευρώ αλλά με ετήσια ανάπτυξη που ξεπερνάει το 50%.
Σχόλια