Με περισσότερες από 100 εκατομμύρια θεάσεις (views), το βίντεο «Kony2012» της πρωτοβουλίας Invisible Children είναι σαφώς το μιμίδιο (meme) της τελευταίας εβδομάδας –ακόμα και όσοι δεν το είδαν στο You Tube πιθανότατα διάβασαν κάτι σχετικό στο Facebook ή στο Twitter.
Το βίντεο είναι αιχμή της καμπάνιας των Invisible Children, για ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με τον Τζόζεφ Κόνι, πολέμαρχο από την Ουγκάντα και την οργάνωσή του, Στρατός Αντίστασης του Κυρίου (Lord's Resistance Army/LRA)· ο Κόνι θεωρείται υπεύθυνος για σειρά φρικαλεοτήτων και εκκαθαρίσεων στην Ουγκάντα από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από την καμπάνια στο γεγονός ότι οι στρατιώτες του είναι παιδιά, θύματα απαγωγής ή εκβιασμού. Αν και η υπόθεση Κόνι/LRA δεν είναι πρόσφατη, η καμπάνια στα κοινωνικά δίκτυα είναι και ήδη έχει κινήσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ από όλον τον κόσμο, πολλών διασημοτήτων και εκατομμυρίων ανθρώπων που ως τώρα πιθανότατα αγνοούσαν καν που βρίσκεται η Ουγκάντα!
Ήδη το βίντεο της οργάνωσης Invisible Children, σύμφωνα με σημερινό post της Visible Measures αποτελεί το ταχύτερα διαδιδόμενο viral video όλων των εποχών, καθώς αυτά τα 100 εκατομμύρια views ήρθαν μόλις σε έξι ημέρες.
Από την άλλη πλευρά, εδώ και αρκετές ημέρες έχει αρχίσει να διαρρέει ένας έντονος προβληματισμός για τo μη κερδοσκοπικό οργανισμό Invisible Children που βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο video, με αιχμές σχετικά με το που πάνε και πως μοιράζονται τα κεφάλαια που χρηματοδοτούν τη λειτουργία του.
Σχόλια