Η αλήθεια είναι πως η είδηση, έτσι όπως κυκλοφόρησε χθες το απόγευμα, ήταν από εκείνες που κάνουν τα φρύδια σου να σηκωθούν με έκπληξη. Μα είναι δυνατόν, ένα υπουργείο να δώσει σχεδόν 18.500 ευρώ για την παρουσία του στο twitter;
Πρόκειται για το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) που όντως ενέκρινε δαπάνη ύψους 18.450 ευρώ για την "Αξιολόγηση διαδικτυακών εφαρμογών ΥΠΕΚΑ για την ενημέρωση των πολιτών".
Για την ακρίβεια η δαπάνη δεν αφορά μόνο στο twitter αλλά και στα YouTube, Flickr και Slideshare. Παραδόξως (;) το Facebook δεν περιλαμβάνεται στο πακέτο των online υπηρεσιών που θέλει να αξιοποιήσει το ΥΠΕΚΑ. Το έργο περιλαμβάνει επίσης τη συγγραφή κειμένων, την εκπαίδευση των υπαλλήλων στο γραφείο Τύπου του ΥΠΕΚΑ, τη δημιουργία "ηλεκτρονικού ενημερωτικού εντύπου" (sic) και την "ανάλυση της επισκεψιμότητας του διαδικτυακού τόπου του Υπουργείου", όπως διαβάζουμε στην "Διαύγεια" (αρχείο σε pdf).
Οχι πως όλα αυτά φέρνουν τα φρύδια στη συνηθισμένη τους θέση και προφανώς δεν είναι το ποσό που προκαλεί την έκπληξη. Θεωρητικά οι εργαζόμενοι στο γραφείο Τύπου (ή κάποιοι από αυτούς) γνωρίζουν την ελληνική και μπορούν να συντάξουν κάποια κείμενα ή να σχεδιάσουν ένα "ηλεκτρονικό ενημερωτικό έντυπο". Ο χειρισμός των κοινωνικών δικτύων δεν αποτελεί μυστικό που πηγαίνει από στόμα δρυίδη σε αυτί δρυίδη και σε όλο το διαδίκτυο υπάρχουν χιλιάδες σελίδες με βέλτιστες πρακτικές με παραδείγματα με ό,τι θα ήθελε κανείς να διαβάσει για τις διάφορες πλατφόρμες. Οπότε δεν είναι το ποσό όσο η νοοτροπία που ενοχλεί.
Το υπουργείο εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα λέγοντας πως η πρακτική της επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και η ελαχιστοποίηση των κονδυλίων κρατικής διαφήμισης "κάποιους ενόχλησε". Προσπερνάμε τη γενικόλογη αναφορά με τη χρήση του "κάποιους", απόδειξη και αυτή μιας συγκεκριμένης νοοτροπίας (δια)λόγου. Πάντως, αν χρησιμοποιείς ένα, δύο ή τρία κοινωνικά δίκτυα, αν ξέρεις τι είναι το Google Analytics, αν γνωρίζεις την ελληνική γλώσσα για να συντάξεις ένα "ηλεκτρονικό ενημερωιτκό έντυπο" και αν μπορείς να αλλάξεις το φόντο στη σελίδα σου στο twitter ή το YouTube, όλα αυτά κοστολογούνται από το ΥΠΕΚΑ με 15.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Καθόλου άσχημα για τους καιρούς που ζούμε...
Σχόλια