Το Instagram στο Facebook. Ναι, αλλά γιατί;

Deasy @ 11.04.2012
Το Instagram στο Facebook. Ναι, αλλά γιατί;

Η εξαγορά του Instagram από το Facebook έναντι 1 δισ. δολαρίων και πριν καλά καλά κλείσει 2 χρόνια ζωής είναι σίγουρα η είδηση του μήνα και μάλλον θα είναι από τις σημαντικότερες της χρονιάς που διανύουμε. 

Σίγουρα το Facebook είναι μια χαρά με τους σχεδόν 900 εκ. χρήστες του και βαδίζει με σιγουριά προς την Wall Street, οπότε γιατί να σπεύσει αν δώσει 1 δισ. αυτή τη στιγμή για να αποκτήσει τον έλεγχο του Instagram; Μια προφανής απάντηση είναι ότι το Facebook δεν τα πολυπηγαίνει καλά στον χώρο των κινητών και αυτό είναι απολύτως αναμενόμενο. Μια τόσο πολύπλοκη και γεμάτη λειτουργίες πλατφόρμα δεν μπορεί να "χωρέσει" εύκολα στα σημερινά smartphones. Οπότε, δίνει σήμερα 1 δισ. για να αποκτήσει αύριο το δικαίωμα να "πατήσει" στην επιτυχία του Instagram (30 εκ. άνθρωποι δεν είναι καθόλου αμελητέος αριθμός, ούτε οι πολύτιμες για το Facebook πληροφορίες που έχουν δημοσιοποιήσει μαζί με τις φωτογραφίες τους στο Instagram) και να διεκδικήσει κάτι καλύτερο στον χώρο των κινητών.

Ομως όλα αυτά είναι μια λεπτομέρεια. Βλέπουμε πως σταδιακά δημιουργούνται τρεις βασικοί πόλοι - το Facebook, το twitter, η Google. Αυτό που συμβαίνει είναι η συγκέντρωση δυνάμεων, η ισχυροποίηση κάθε στρατοπέδου. Το twitter απέκτησε το Posterous, η Google απέκτησε την Motorola Mobility και τις ευρεσιτεχνίες της, το Facebook έκανε την κίνησή του με το Instagram. Και όσο θα υπάρχουν κεφάλαια οι εξαγορές θα συνεχίζονται, προκειμένου ο καθένας να ισχυροποιηθεί είτε στον χώρο που θεωρεί ως οικείο είτε σε νέες -για τον ίδιο- αγορές.

Ποιοι είναι πιθανοί στόχοι; Βασικά όλοι όσοι είναι σήμερα ανεξάρτητοι ανεξαρτήτως του τι κάνουν. Είτε βρίσκονται στα social media (π.χ. Path) είτε έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων (π.χ. Yahoo) όλοι μπορεί κάποια στιγμή να δεχθούν μια πρόταση εξαγοράς. 

Ομως στο τέλος αυτό που αλλάζει χέρια δεν είναι μια επιχείρηση με τις ευρεσιτεχνίες της, τις εφαρμογές της, τους εργαζόμενούς της. Αυτό που αλλάζει χέρια είμαστε εμείς, οι χρήστες των υπηρεσιών, μαζί φυσικά με τα δεδομένα μας. Φυσικά εδώ προκύπτουν μερικά σοβαρά ζητήματα, αλλά πέρα από αυτά υπάρχει μια παράξενη κατάσταση. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται ως το άλλοθι, ο στόχος είναι ο χρήστης της εκάστοτε τεχνολογίας και αυτά που ο ίδιος παράγει. Αβολο μεν, αληθές δε...

CYBERCULTURE,SOCIAL MEDIA,GOOGLE,FACEBOOK,TWITTER,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home