Λίγες μόνο μέρες πριν την εισαγωγή του Facebook στο αμερικάνικο χρηματιστήριο, η εταιρεία συνεχίζει το roadshow, δίνοντας εξηγήσεις για τις κινήσεις της και αναλύοντας τους στόχους της, ώστε να κερδίσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Στην τελευταία «στάση» του roadshow, λίγο έξω από την έδρα της εταιρείας στην Καλιφόρνια, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά την έμφαση που δίνει η εταιρεία στο κινητό τηλέφωνο. «Στόχος για αυτή τη χρονιά είναι να βγάλουμε μια πολύ καλή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα» ανέφερε (βασικά τα ακριβή του λόγια ήταν «building a Facebook mobile application that doesn't suck») με την έμφαση να δίνεται στην αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση των διαφημίσεων στις μικρές οθόνες των κινητών τηλεφώνων (από κάπου πρέπει να βγουν και τα χρήματα). Η εξήγηση είναι απλή αλλά προφανώς έχει κάποιες δυσκολίες στην υλοποίησή της: το Facebook από τους χρήστες του στα κινητά τηλέφωνα λαμβάνει περισσότερες πληροφορίες, όπως η γεωγραφική τους θέση, οπότε θα μπορούσε να προσφέρει ακόμα πιο σχετικές διαφημίσεις με τις ανάγκες τους. Εδώ έρχεται να δέσει και η εξαγορά του Instagram, η ομάδα του οποίου έχει δείξει ότι μπορεί να δημιουργήσει μια εξαιρετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, οπότε προφανώς θα έχει και μεγάλο ρόλο στην εφαρμογή που θέλει να δημιουργήσει το μεγάλο social network.
Στόχος του Facebook από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο στις 18 Μαϊου είναι να «σηκώσει» περίπου 10 δισ. δολάρια με την συνολική του αξία να φθάσει τα 96 δισ. δολάρια, στη μεγαλύτερη εισαγωγή εταιρείας Internet που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα πρωτεία (έως τώρα) τα έχει η Google, αρκετά χρόνια πίσω, όταν κατά τη διαδικασία εισαγωγής της, η συνολική της αξία αποτιμήθηκε στα 23 δισ. δολάρια. Ρεκόρ, το οποίο σίγουρα θα αποτελέσει παρελθόν...
Σχόλια