Ο θεσμός του «άντρα της χρονιάς» καθιερώθηκε από το περιοδικό Time το 1927 προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις σε μια περίοδο χωρίς ενδιαφέροντα νέα. Η ιδέα επίσης, ήταν μια προσπάθεια να διορθωθεί η γκάφα των συντακτών να μην μπει ο Charles Lindbergh στο εξώφυλλο μετά την πρώτη του υπερατλαντική πτήση. Έτσι, αποφασίστηκε ότι ένα εξώφυλλο με τον Lindbergh στο τέλος της χρονιάς θα ικανοποιούσε και τους δύο σκοπούς. Από τότε ο τίτλος δίνεται σε άντρες, γυναίκες, ζευγάρια, ομάδες, ιδέες, μέρη ή μηχανές που για "το καλύτερο ή το χειρότερο, επηρέασαν τα γεγονότα της χρονιάς".
Η ονομασία άλλαξε σε «πρόσωπο της χρονιάς» το 1999, αρκετό καιρό αφότου και γυναίκες είχαν κερδίσει τον τίτλο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, πολλοί εκτός από το ασθενές φύλο έχουν κερδίσει τη διάκριση. Το 1966 ήταν η πρώτη αφηρημένη έννοια, η γενιά των Baby-boomers. Τη μεγάλη επανάσταση, παρόλ'αυτά, έφερε το computer, το 1982 ως το πρώτο αντικείμενο που λάμβανε τη διάκριση και ανακηρυσσόταν μηχανή της χρονιάς. Από τότε έχουμε δει πολλές έννοιες, ακόμη και έναν πλανήτη να φιγουράρει στο εξώφυλλο του διάσημου περιοδικού: τη Γη που απειλείται υπό εξαφάνιση (1988), τους ειρηνοποιούς (1993), τους Καλούς Σαμαρείτες (2005) και φυσικά Εσένα (2006), όταν το Time αφιέρωσε το θεσμό σε κάθε έναν από εμάς που συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του διαδικτύου μέσω του Wikipedia, των καναλιών του Youtube και τη μητρόπολη του Myspace.
Φέτος, φαίνεται ότι η μάχη θα δωθεί ανάμεσα στο Twitter και την Οικονομία. Το Twitter φυσικά επηρεάζει πολλούς ανθρώπους αλλά όχι τόσους πολλούς όσους η οικονομία. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι το περιοδικό Time δεν έκρινε σκόπιμο να επιλέξει την Οικονομία κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης κρίσης που πέρασαν οι Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι σήμερα. Και όπως είναι λογικό, η επιλογή του twitter θα τραβήξει περισσότερο την προσοχή κατά συνέπεια θα πουλήσει περισσότερα αντίτυπα του περιοδικού.
Μέσα σε όλα αυτά, δε λείπουν και φωνές που στηρίζουν αστείες επιλογές όπως ένα νέο -καταδικασμένο για σκάνδαλο πυραμίδας- Madoff. Η Barbara Walters, παρουσιάστρια του ABC, φέρεται να είπε: «Αν θέλεις να πουλήσεις περισσότερα περιοδικά επιλέγεις κάποιον σαν τον Mudoff. Ο κόσμος θα πάρει το τεύχος και θα πει "πώς τολμάτε;"».
Εμείς, φυσικά ψηφίζουμε twitter δαγκωτό αν και συμφωνούμε ότι η κυρία Walters έχει δίκιο. Και ελπίζουμε ότι δε θα ξαναδούμε το πρόσωπο του Obama να φιγουράρει για δεύτερη φορά στο εξώφυλλο του επετειακού Time. Ένα νόμπελ ειρήνης και δυο συνεχόμενες φορές πρόσωπο της χρονιάς πάνε πολύ...
Σχόλια