Πτώση στην Ελλάδα για το display advertising

Η κρίση επηρεάζει και το Internet

Πτώση στην Ελλάδα για το display advertising

Η άποψη ότι η διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα της κρίσης στρέφεται προς το Διαδίκτυο δεν έδειξε να επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το IAB Hellas και αποτελούν μέρος της έρευνας για την online διαφημιστική δαπάνη, το display advertising στη χώρα μας στο α’ τρίμηνο του 2012 παρουσίασε πτώση, επηρεασμένο πιθανότατα από το γενικό κλίμα αβεβαιότητας.

Συγκεκριμένα, το α’ τρίμηνο του 2012 άγγιξε τα 14,1 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011 ήταν στα 15,9 εκατ. ευρώ, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία του IAB Hellas. Οι χρηματοοικονομικός τομέας πέρασε ξανά πρώτος σε επενδύσεις, αποτελώντας το 25% αυτών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως παρ’ ότι τα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίασαν πτώση, αυτή προήρθε από το κομμάτι των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και προϊόντων για το σπίτι, ενώ το κομμάτι του food and beverage σημείωσε ελαφρά άνοδο στις επενδύσεις.

Τα πράγματα είναι διαφορετικά στην Ευρώπη, όπου το 2011, η online διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με το IAB Europe, αυξήθηκε κατά 14,5% και ανήλθε στα 20,9 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το όριο των 20 δισ. ευρώ. Συγκριτικά, η συνολική Ευρωπαϊκή διαφημιστική αγορά (εξαιρούμενου του online) σημείωσε ανάπτυξη μόνο 0,8% την ίδια περίοδο.

Τo search παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (17,9%), παραμένοντας το μεγαλύτερο σε διαφημιστική απορρόφηση format, αποτελώντας το 46,5% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης. Δεύτερο σε μερίδιο είναι το display, με 33,6% μερίδιο, ακολουθούμενο από τα classifieds & directories με μερίδιο 19,2%.

Νέα formats όπως το video και το mobile συνέβαλλαν στην αύξηση της αξίας του display, το οποίο παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 15,3%. Το video advertising πλέον αποτελεί το 8,2% του display στις 14 ευρωπαϊκές αγορές έδωσαν σχετικά στοιχεία, ενώ το mobile συμβάλλει κατά 1-3% στις 9 ευρωπαϊκές αγορές που έδωσαν στοιχεία. Σημειωτέον πως το mobile παρουσιάζει ταχύτατη ανάπτυξη, καθώς ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης είναι στο 45,6%.



ONLINE MARKETING,ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,IAB,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home